سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

کاشت ابرو در حال حاضر به یکی از پرطرفدارترین روش های درمان کم پشتی ابرو تبدیل شده است. نتایج کاملاً طبیعی و ماندگاری به صورت دائمی از جمله مزیت هایی است که باعث محبوبیت این روش شده است. بنا به دلایل گوناگونی چون سست شدن فولیکول های ابرو در اثر کمبود مواد مغذی، اصلاح بیش از حد ابرو و باریک کردن آن، سوختگی ابروها در اثر مواد شیمیایی و آتش سوزی، انجام کارهای زیبایی مانند هاشور و تاتو و تغییرات هورمونی خصوصاً بعد از دوران بارداری ابروها دچار ریزش می شوند.

بیش تر بخوانید: کاندید کاشت ابرو

انواع روش های کاشت ابرو

کاشت ابرو همانند کاشت مو با روش های مختلفی انجام می شود. روش fut قدیمی ترین روش کاشت است که در آن موهای پشت سر افراد به عنوان بانک مو در نظر گرفته می شد و پس از بیهوشی و ایجاد برش نواری در پشت سر، گرافت های لازم برای کاشت استخراج می شد.

 با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن ابزار آلاتی مانند هولدرهای اتوماتیک این روش منسوخ شد و روش های دیگر کاشت ابرو و مو مانند کاشت ابرو با روش  fit، میکرو fit، سوپر fue، sut  و ... روی کار آمدند.

 در روش های جدید رایج شده نیازی به ایجاد برش و بخیه در محل بانک مو نیست و فولیکول های مو از طریق پانچ ها و هولدرها بدون اینکه جراحتی بر جای بگذارند؛ خارج می شوند

فرآیند کاشت ابرو

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که در آن گرافت های مو به ناحیه ای از ابرو منتقل می شود. این عمل زیبایی باید توسط پزشک متخصص و در محیط کلینیک به صورت بهداشتی انجام شود تا هیچ گونه عارضه ای به همراه نداشته باشد. پیش از انجام کاشت ابرو، ابتدا ناحیه ابروها توسط پزشک متخصص مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. ریزش و یا کم پشتی ابروها می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند ژننتیک، پوشش ناکافی فولیکول مو، تریکوتیلومانیا، اسکار ناشی از ضربه، سوختگی یا تومور، آلوپسی، ماداروز ناشی از کم کاری تیروئید، جذام و غیره باشد. کاندیدای مناسب کاشت ابرو کسی است که انتظارات واقع بینانه ای از انجام این عمل زیبایی داشته باشد و محدودیت های این روش را درک کند. در ابتدا از بیمار خواسته می شود تا طرح ابروی مورد نظر خود را بازسازی کند.

پیوند واحد فولیکولی (FUT) و تکنیک استخراج واحد فولیکولی (FUE) در حال حاضر رایج ترین متدهای کاشت ابرو هستند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. در این روش ها، فولیکول های مو از قسمت های مختلف بدن فرد برداشته می شوند و در زاویه و جهت مناسب در ناحیه ابروها کاشته می شوند. استفاده از این متدها به راحتی و بدون هیچ گونه بخیه ای در کمترین زمان صورت می گیرد.

بیش تر بخوانید: ماندگاری کاشت ابرو

نکات و مراقبت های بعد از کاشت ابرو

دوره نقاهت کاشت ابرو نسبتاً کوتاه است. در چند روز اول پس از عمل، پوست اطراف ابرو پوسته پوسته می شود که امری طبیعی است. شستشوی مو ۳ روز پس از جراحی، یعنی پس از برداشتن پانسمان مجاز است. در صورت نیاز نیز یک لوسیون یا پاک کننده مناسب توسط پزشک برای شستشوی صورت و ابرو تجویز می شود. تا ۳ هفته پس از جراحی باید از انجام تمرینات بدنی خودداری کنید. در صورت مشاهده هرگونه خونریزی، تورم یا چرک در محل با جراح خود تماس بگیرید. ریزش موهای کاشته شده پس از چند هفته جراحی کاملاً طبیعی است. موهای جدید ابرو معمولاً طی چند ماه پس از ریزش، شروع به رشد می کنند. رشد مجدد مو از ۳ تا ۴ ماه پس از عمل، شروع می شود. ۴ تا ۶ ماه پس از جراحی نیز رشد ابرو افزایش می یابد که منجر به افزایش تراکم موها می شود. موهای کاشته شده ابرو ممکن است پس از کاشت رشد زیادی داشته باشند که در این صورت باید هر از چند گاهی متناسب با طول ابروهای خود آن‌ها را کوتاه کنید.

منبع: کلینیک کاشت ابرو

  • ۰۲/۰۵/۲۸
  • Elnaz Shokri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی