سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی

۲۲ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

جوش صورت در دوران بلوغ یکی از نشانه های بلوغ است که بسیاری از ما از آن آگاه هستیم.

روش های زیادی وجود دارد که می توان فهمید نوجوان به بلوغ رسیده است یا خیر.

جوش های صورت یکی از رایج ترین علائم بلوغ است. این جوش ها می توانند برای نوجوانان ناراحت کننده باشند اما باید بدانید که برای همیشه دوام ندارند و به نوعی قابل کنترل و درمان هستند.

علت جوش در دوران بلوغ

هورمون ها: با رسیدن به سن بلوغ و افزایش ترشح هورمون ها ، تغییراتی در بدن ایجاد می شود. هورمون آندروژنیک هورمونی است که در دوران بلوغ در بدن دختران و پسران تولید می شود. این هورمون جنسی مردانه است که تستوسترون را حمل می کند و ترشح چربی بیشتری را امر می کند که خطر آکنه را افزایش می دهد.

باکتری ها: اگر چربی منافذ پوست را مسدود کند ، باکتری ها می توانند در آنجا رشد کرده و باعث التهاب و جوش شوند. اگر این تجمع بیش از حد باشد ، باعث پارگی جوش ها و پوشاندن بافت های اطراف می شود و بیشترین تعداد جوش ها را در یک سطح ایجاد می کند.

انواع جوش در دوران بلوغ

جوش های سر سفید: با بسته شدن منافذ پوست اتفاق می افتد.

جوش های سرسیاه: هنگام بسته شدن منافذ و قرار گرفتن در معرض هوا رخ می دهد. درمان جوش سرسیاه پاکسازی است.

جوش های قرمز: جوش های بسته ، ملتهب ، عمیق و بزرگ که بسیار دردناک هستند.

نگرانی در مورد جوش در دوران بلوغ

نوجوانان در این سن معمولاً زیاد به ظاهر خود اهمیت می دهند و نگران جوش های صورت هستند. حتی بیشتر آزار دهنده است اینکه او نمی داند این جوش ها از بین می روند یا اینکه تمام زندگی خود را با آنها سپری می کند. ممکن است دوستانش جوش نداشته باشند و او از این بابت بسیار نگران است اما باید بدانید که اگر این جوش ها را در سن بلوغ ندارید ، ممکن است در زندگی بعدی آنها را تجربه کنید.

راه های مراقبت و درمان جوش در دوران بلوغ

از مواد آرایشی بدون چربی استفاده کنید

برای درمان جوش های بلوغ از مواد آرایشی که حاوی چربی نیستند و ترجیحاً سبک هستند استفاده کنید. از مصرف مواد آرایشی با لایه های ضخیم روی پوست خود به شدت خودداری کنید.

شستشوی مداوم صورت

صورت خود را مرتباً با آب و صابون یا فقط آب ولرم بشویید. این چربی های اضافی پوست شما را از بین می برد و باکتری های موجود در آن را از بین می برد.

به یاد داشته باشید این کار را شب قبل از خواب انجام دهید و اگر از مواد آرایشی استفاده می کنید ، به محض اینکه دیگر نیازی به آرایش ندارید ، آن را بشویید. مراقب باشید این کار را خیلی محکم انجام ندهید تا باعث تحریک پوست نشود.

از محلول استفاده کنید

از محلولهای مختلفی استفاده کنید که برای تنظیم چربی پوست و کاهش جوشها (بعد از شستن صورت) طراحی شده است تا از جوشها کاملاً محافظت شود.

در هوای سالم ورزش کنید

در هوای تمیز و سالم ورزش کنید تا منافذ پوست شما باز شود و اکسیژن به آنها برسد. با دریافت اکسیژن و افزایش گردش خون در پوست ، از جوش های صورت در دوران بلوغ جلوگیری کرده یا آنها را کاهش دهید.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

تغذیه در رژیم شیردهی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که شیردهی خود سبب کاهش تدریجی وزن مادر می شود، با این شرط که مواد مغذی لازم با مصرف مواد غذایی مناسب برای مادر تامین شود. کاهش وزن در دوران شـیردهی باید بیشـتر متکی بر افزایش تحرک و انجام فعالیت های بدنی باشد تا کم خوری و محدود کردن رژیم غذایی. وزن گــیری مناسب شیرخوار در طول دوران شیرخوارگی بخصوص ۶ ماه اول نشان دهنده کافی بودن مقدار شیر مادر می باشد و مادر با اطمینان از کافی بودن شیر خود می تواند کمتر از ۴۵۰ گرم در هفته کاهش وزن داشته باشد.

تغذیه در شیردهی باید چگونه باشد؟

مادر شیرده حتی اگر مبتلا به سوء تغذیه باشد می تواند شیر تولید کند اما باید توجه داشت که در چنین شرایطی ذخایر غذایی بدن مادر صرف تولید شیر می شود و در نتیجه مادر به دلیل تخلیه ذخایر بدنی خود و احساس ضعف، خستگی و بی حوصلگی توان مراقبت از کودک را نخواهد داشت. بنابراین تغذیه در شیردهی برای پیشگیری از سوء تغذیه او که هم سلامت مادر را به خطر می اندازد و هم در مراقبت از کودک اختلال ایجاد می کند حائز اهمیت است .در صورتی که تغذیه در شیردهی نادرست باشد، مادر بیش از شیرخوار متضرر می شود و با عوارضی همچون پوکی استخوان، مشکلات دندانی، کم خونی و ..... مواجه خواهد شد.

مواد غذایی که نباید مصرف کرد

در تغذیه در شیردهی اهمیت دارد که مصرف غذاهایی مانند گوجه فرنگی، توت فرنگی، پیاز، سیر، سبزیجات خام، انواع کلم، ادویه جات و چاشنی هامشکلات گوارشی یا شلی مدفوع مخصوصا در ماههای اول تولد در کودک ایجاد می کند و ممکن است شیر آنها بوی آن ماده غذایی را بدهد را کاهش دهند. حتی میوه هایی مانند زرد الو والو و خوردن بیش از حد بعضی میوه ها مانند هندوانه و هلو ممکن است باعث ایجاد گاز در روده ودردهای شکمی کودک گردد.

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری کانادایی

میزان کالری رژیم شیردهی چقدر باید باشد؟

همانطور که گفتیم تولید شیر به میزان غذای دریافتی در رژیم شیردهی بستگی دارد و مادر شیرده باید به اندازه کافی غذا دریافت کند، اما غذای دریافتی در رژیم شیردهی باید چقدر باشد تا مادر شیرده دچار افزایش وزن نگردد؟

انرژی دریافتی در مادران شیرده بر اساس عوامل مختلفی مثل قد، وزن، میزان اضافه وزن یا چاقی، بیماری خاص و... تعیین میگردد و حداقل انرژی دریافتی در رژیم شیردهی باید ۱۸۰۰ کالری باشد تا مادر بتواند بدون ایجاد هرگونه مشکل به میزان کافی شیر تولید کرده و دچار سوء تغذیه نگردد، رژیم های غذایی با انرژی کمتر از ۱۵۰۰ کالری سبب کاهش تولید شیر در مادران میگردد. البته توجه کنید که مصرف غذای بیشتر در رژیم شیردهی سبب افزایش تولید شیر نمیگردد.

انرژی رژیم شیردهی در ۶ ماهه اول باید حدود ۳۴۰ کالری و در ۶ ماهه دوم حدود ۴۰۰ کالری نسبت به دوران قبل از بارداری بیشتر باشد. به طور مثال اگر انرژی مصرفی یک خانم با وزن ۵۵ کیلوگرم در حالت عادی حدود ۲۲۰۰ کالری باشد، انرژی دریافتی در رژیم شیردهی باید به ۲۵۵۰-۲۶۰۰ کالری در روز برسد.

البته در زنان چاق نیاز به اضافه کردن این میزان انرژی به رژیم شیردهی آنان نیست و کاهش وزنی معادل ۲ کیلوگرم در ماه برای این مادران قابل قبول میباشد.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

فلسفه ای که پشت این رژیم آب درمانی خاص وجود دارد این است که وقتی ما آب سرد مصرف می کنیم بدن ما کالری بیشتری می سوزاند تا دمای آب مصرف شده را بالا ببرد و به دمای طبیعی بدن که حدود ۹۸.۶ درجه فارنهایت است برساند

هرچه آب سردتر باشد بدن مجبور است برای گرم کردن آن بیشتر کار کند و بنابراین وقتی ما آب خیلی سرد می نوشیم کالری بیشتری مصرف می کنیم ، علاوه بر این نوشیدن آب قبل و یا میان غذا باعث می شود که ما بیشتر احساس سیری کنیم و کمتر به سراغ غذا برویم . همچنین گفته می شود که رژیم آب سموم را از بدن دفع می کند. همچنین رژیم لاغری آّ درمانی یک رژیم لاغری سریع می باشد.

رژیم آب چگونه کار می کند ؟

در رژیم لاغری آب ، فرد رژیم گیرنده باید ۸ وعده آب بنوشد و در هر وعده باید حدود ۸ اونس (۲۲۶ گرم) آب مصرف کند ، بنابراین فرد رژیم گیرنده باید بدون در نظر گرفتن مقدار آبی که به طور طبیعی در هر روز مصرف می کند ، هر روز ۶۴ اونس آب اضافی مصرف کند . این میزان آب باید در طول روز و همراه غذا و یا بدون غذا مصرف شود

مزایا و معایب رژیم آب

انواع رژیم لاغری مزایای زیادی دارند. یکی از مزایای این رژیم این است که آب رایگان است و در نتیجه همه می توانند از این رژیم استفاده کنند . یکی از معایب آن هم این است که فرد رژیم گیرنده مجبور است دائماً به دستشویی برود. برخی منتقدان معتقدند که رژیم آب در واقع یک رژیم نیست بلکه راهی برای تشویق کردن مردم برای مصرف بیشتر آب است

مزایایی آب درمانی

درمانی طبیعی، ریشه ای، فراگیر، یک دفعه ای، با پاکسازی عمیق جسم تا عمق مغز و اعصاب و سلولها، بازسازی جسم، تقویت اراده، درمان اعصاب و اغلب بیماریهای لاعلاج است.

سموم بدن و عوامل انواع بیماریها در خلال 13 تا 45 روز، با نخوردن غذا و مصرف 2 تا 4 لیتر آب به نسبت وزن، سنّ و فصل سرما و گرما در طول شبانه روز ـ کم کم و به طور کلّی ـ دفع می‌گردد؛ که نشانه ی آن، بار سفید روزی زبان است که همراه با بی اشتهایی است و در اواخر رژیم، در اواخر رژیم، زبان ـ کم کم ـ قرمز می‌شود مانند روز تولّد و اشتهاهم برمی گردد زیرا سموم مختلف از راه مویرگها انتهایی روی زبان، به کلّی، دفع می‌شود. و اساس کار، اراده ی محکم و تصمیم قاطع شما است. و بدانید که به شرط مصرف مرتّب آن و رعایت تمام دستورات رژیم، بدن انسان بالغ، تا 50 روز هم بدون غذا، زنده می‌ماند.

عوارض احتمالی

  • 1ـ زودرنجی اگر پیش آید، زود گذر است. با مصرف عرق بیدمشک، بابونه و میخک با هم نصف استکان معمولی در 1 لیوان آب در هر بار که نیاز باشد، آرامبخش اعصاب است و به هدف رژیم هم، کمک می‌کند.
  • 2ـ تغیر رنگ ادرار از روز پانزدهم به بعد، نشانه دفع سموم است.مصرف عرق سه دانه ی شفا، عرق بید، 1 ـ 2 قاشق غذاخوری با هر لیوان آب مصرفی رژیم، به دفع بیشتر سموم و پاک شدن بهتر کلیه‌ها کمک می‌کند.
  • 3ـ اگر بعد از 15 روز، دچار ضربان قلب شدید، بعد از نوشیدن یک لیوان چای کمرنگ با نصف استکان گلاب و بیدمشک، نیمساعت بخوابید.
  • 4ـ روز 39 احنمالاً دچار تب شوید که «تب دروغین» نام دارد و ناشی از سوخت آخرین بقایای موادّ داخلی است. در حالت احساس ضعف یا درد احتمالی، توکّل به قادر حکیم و متعال، و نیاش و دعای با حال، تحمّل را چندین برابر می‌کند و بسیار مؤثر است.
  • 5ـ خونریزی روده ای در صورت مصرف غذا بین روزهای 30 ـ 40 که خود به خود هم، رفع می‌شود.
  • 6ـ قطع رژیم قبل از 30 روز، با کم اشتهایی همراه است.
  • 7ـ دمای بدن در سه روز اوّل 5/0 تا 5/1 درجه، ممکن است پائین آید ولی بعداً عادی می‌شود و شربت رقیق عسل با عرق نعنا، مفید است.
  • 8ـ در حرکات غیرعادی یا حرف پرت و پلا زدن ـ که در بند 1 هشدارها هم اشاره ای شد ـ، بلافاصله، باید رژیم را قطع، و غذاهای مایع و نیمگرم بخورانید و پاهای شخص را روی متّکا یا جای مرتفع بگذارید تا خون و موادّ کافی به مغز برسد. با بهبودی، رژیم را می‌توان با احتیاط انجام داد.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

امروزه یکی از بهترین روش ها برای برگرداندن ابروهای از دست رفته، کاشت ابرو است.افرادی که علاقه به داشتن ابروهای پر پشت دارند به راحتی می توانند با مراجعه به کلینیک های زیبایی نسبت به کاشت ابروی خود اقدام کنند.در این مسیر اقداماتی وجود دارند که باعث بیشتر نتیجه گرفتن از کاشت ابرو می شوند.از جمله این اقدامات می توان به انتخاب پزشک و کلینیک مناسب و هم چنین مراقبت های بعد از کاشت ابرو اشاره کرد.اگر قصد انجام پیوند ابرو را دارید با ما در فروشگاه لوازم ارایشی سرمه همراه باشید تا شما را با نکات کلیدی در مراقبت های بعد از پیوند ابرو آشنا کنیم.

اهمیت اقدامات محافظتی بعد از کاشت ابرو

امروزه با انجام پیوند ابرو به راحتی می توان برای داشتن ابرو های پرپشت و خوش حالت اقدام کرد.حتی افرادی که با گرفتن برخی بیماری ها دچار ریزش ابرو شده اند نیز می توانند ابروهای از دست داده خود را بازگردانند.با رعایت نکات بعد از عمل پیوند ابرو و عمل به توصیه های پزشک خود نتایج بهتری را خواهید گرفت.

بیش تر بخوانید: ماندگاری کاشت ابرو چقدر است؟

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

برای کسب رضایت از نتایج کاشت ابرو، نیاز است که علاوه بر رعایت دستورالعمل های قبل از کاشت و اجرای درست فرآیند کاشت ابرو توسط پزشک، مراقبت های بعد از کاشت نیز به دقت انجام شوند. در واقع همانند هر یک از عمل های جراحی دیگر، باید به بدن خود برای بازسازی، درمان و بهبود فرصت دهید تا علاوه بر دریافت نتایج رضایت بخش، از وقوع عوارض کاشت ابرو جلوگیری شود یا از شدت آنها کاسته شود. در ادامه همه نکاتی که باید بعد از کاشت ابرو توسط شما رعایت شوند را ذکر می نماییم.

فشار نیاوردن به ابروها : وارد کردن فشار به ابروها در روزهای اولیه می تواند باعث ایجاد آسیب به فولیکول ها شود. از این رو، هنگام شست و شوی ابروها دقت لازم را به کار بگیرید و با ظرافت این کار را انجام دهید.

به موقع کشیدن بخیه های غیرجذبی : در هنگام کاشت ابرو، معمولا از بخیه های جذبی استفاده می شود؛ اما درصورت عدم استفاده از بخیه های جذبی، لازم است بخیه ها در موعد مقرر کشیده شوند. معمولا 10 الی 12 روز بعد از کاشت، زمان مناسبی برای کشیدن بخیه هاست.

بیش تر بخوانید: هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

استفاده نکردن از کمپرس یخ : برخی از افراد برای برطرف نمودن تورم از کمپرس یخ بر روی ابروها استفاده می کنند. این درحالی است که استفاده از کمپرس یخ، گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود. در نتیجه در صورت لزوم به استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم، آن را بر روی چشم های خود قرار دهید.

جلوگیری از رسیدن رطوبت به ابروها در روزهای اولیه پس از کاشت : بهتر است در 5 روز اولیه بعد از کاشت ابرو، از رساندن رطوبت به آن جلوگیری نمایید. این موضوع می تواند کمک کند تا نتایج بهتری از کاشت ابرو دریافت نمایید.

عدم استفاده از رنگ و مواد شیمیایی بر روی ابروها : پزشکان توصیه می کنند که حداقل تا سه هفته بعد از کاشت ابرو، از هیچ گونه رنگ و مواد شیمیایی دیگری بر روی ابروها استفاده ننمایید.

شست و شوی صحیح ابروها : شست و شوی صحیح ابروها بعد از کاشت در رسیدن به نتیجه ایده آل و تسریع بهبود زخم ها تاثیر فراوانی دارد. در روز اول پس از کاشت می توانید هر ۲ الی ۳ ساعت یک بار، از اسپری فولیکول سالین یا هر ماده دیگری که پزشکتان تجویز کرده است، بر روی ابروهای خود استفاده نمایید.

در سه روز اول بعد از کاشت ابرو، صورت خود را با مواد شوینده و پد آرایشی بشویید و سپس طبق تجویز پزشک ابروها را با شامپو بچه یا شوینده مخصوص دیگری شست و شو دهید. دقت کنید که مالش ابروها در این مدت ممنوع است. آبی که برای شست و شوی ابروها مورد استفاده قرار می گیرد، نه باید خیلی گرم باشد و نه خیلی سرد. در ضمن نباید زیر فشار زیاد آب دوش قرار گیرید. برای خشک کردن ابروها نیز از یک حوله نرم و لطیف استفاده کنید و آن را بر روی ابروهای خود نکشید.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

اگر هنوز راهی برای لاغر شدن پیدا نکرده‌اید به شما پیشنهاد میکنیم از یک روش ساده برای آب شدن شکم در خواب استفاده نمایید.

مطمئنا آنچه معرفی می شود سریعا تبدیل به انرژی میشوند و شما از این کالری های دریافت شده در خواب استفاده نخواهید کرد بنابراین به صورت چربی در بدن شما ذخیره خواهند شد. البته هنوز هم کارشناسان میگویند که بهتر است گرسنه به رخت خواب نروید و اگر قبل از خواب احساس گرسنگی کردید، بهتر است به سراغ خوراکی ای بروید که دارای کربوهیدرات کم و پروتئین بالا باشد.

برای آب شدن و کوچک کردن شکم در خواب آخر شب، بادام و گردو بخورید.

بیش تر بدانید: رژیم لاغری یک ماهه

این خوراکی های لاغرکننده و البته مقوی، ۶ گرم پروتئین داشته و فقط یک گرم کربوهیدرات دارد.

گردو و بادام همانطور که مواد مغذی مانند کلسیم و ویتامین D دارند، پروتئین سالمی دارند که نیازی نیست نگران بیش از حد خوردن آن باشید. تعداد انگشت شماری از خشکبار ها مانند بادام و گردو، نیز میتوانند برای لاغری در خواب به شما کمک کنند و باقی خشکبار ها دارای چربی و کالری زیادی هستند و نباید قبل از خواب مصرف شوند.

گردو و بادام همچنین دارای مقدار فراوانی از پروتئین ها، ویتامین e، سلنیوم، منیزیوم و سایر مواد مغذی سالم نیز هستند؛ فقط به یاد داشته باشید اگر قرار بر خوردن خشکبار ها بود، مقدار کمی از آن، کل نیاز شما را بر طرف میکند و نباید در مصرف این خوشمزه هاف زیاده روی کنید.

بیش تر بدانید: رژیم لاغری سه روزه

رژیم لاغری 7 روزه ای که 8 کیلو وزن تان را کم می کند

آیا به دنبال سریع‌ترین راه برای کم کردن وزن هستید؟ آیا در آینده نزدیک میهمانی بزرگی در پیش دارید و دوست دارید در لباسی که به تازگی خریده‌اید متناسب به نظر برسید؟ آیا طی چند هفته آینده یک قرار خیلی مهم دارید؟ دلیل اینکه می‌خواهید وزنتان را پایین بیاورید، هر چه که باشد، این مقاله بهترین راهنمای شما با نکاتی عالی است که کمکتان می‌کند به راحتی در یک هفته وزنتان را پایین بیاورید.  شما می توانید با استفاده از رژیم لاغری 7 روزه به راحتی کاهش وزن داشته باشید.

رژیم لاغری جنرال موتورز، 7 روزه وزن تان را 8 کیلو کم می کند

برنامه کاهش وزن

خیلی مهم است که درست‌ترین روش کاهش وزن را برای متناسب کردن خودتان پیدا کنید و هیچوقت به سراغ قرص‌ها و مکمل‌های لاغری که این روزها تبلیغات آن را همه جا می‌بینید، نروید. اگر بتوانید یک رژیم‌غذایی سالم و درست را با یک برنامه تمرینی ترکیب کنید، آنوقت این می‌تواند برگ عبورتان برای سریع‌ترین راه برای کاهش وزن به طور طبیعی باشد. اولین و مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که به هیچ عنوان نباید وعده‌های غذایی را حذف کنید یا وعده‌های نامنظم داشته باشید. اگر فکر می‌کنید که نخوردن یک یا دو وعده غذایی و خوردن یک وعده سنگین در روز کمکتان می‌کند، اشتباه می‌کنید. همچنین باید حتماً هدف واقع‌بینانه برای کاهش وزنتان داشته باشید و سعی کنید به آن هدف برسید. همیشه به خاطر داشته باشید که تا حد مشخصی می‌توانید با ورزش سخت و یک برنامه‌غذایی متعادل و سالم به بدنتان فشار بیاورید.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

کاشت ابرو با توجه به مشکل ریزش ابرو در بین خانم‌ها که دلایل بسیاری دارد که می‌توان به این موارد اشاره نمود: استرس، تغذیه نامناسب، سرطان که با شیمی‌درمانی باعث ریزش مو در ناحیه ابرو نیز می‌شود و تأثیر بسیاری در زیبایی ظاهری هر فردی دارد. بنا به همین علت خانم‌ها به دنبال روش‌هایی هستند تا بتوانند ابروهای خوش‌حالتی داشته باشند.

بیش تر بخوانید: ماندگاری کاشت ابرو چقدر است؟

اغلب خانم‌ها بر این باور هستند که فقط با انجام هاشور و تاتو می‌توانند به نتیجه دلخواه از حالت ابروهای خود برسند ولی متأسفانه این دو روش دارای یک سری معایبی است که در ظاهر صورت تأثیرگذار است ازجمله مصنوعی بودن شکل ابرو، کاربرد رنگ‌های شیمیایی در طرح ابرو، محدودیت در مدل‌های ارائه ‌شده ابرو و درد و خطراتی است که این روش به همراه دارد که باعث می‌شود که شکل ظاهری ابرو جذاب نباشد. برای اینکه از مزایای کاشت و ترمیم ابرو اطلاع یابید، بهتر است در ادامه به مراحل مختلف و نکاتی که در مورد کاشت ابرو بیان می‌گردد دقت کنید.

بیش تر بخوانید: مراقبت های پس از کاشت ابرو

کاشت ابرو چیست؟

یکی دیگر از مراحل زیبایی که می‌تواند زیبایی را به‌صورت افراد ببخشد، کاشت ابرو است. مراحل این عمل نیز همانند کاشت مو است با این اختلاف که به علت ظرافتی که ابرو دارد نیاز به‌دقت بالاتری نیز است. کاشت ابرو یا در اصطلاح همان پیوند ابرو یک فرآیندی است که در طی آن موهای کناره گوش یا بغل گوش جدا می‌شود و سپس در ناحیه ابرو کاشت می شود. بعد از کاشت موهای ابروهایی که کاشته می‌شود ریزش می‌یابد و بعد از گذشت تقریبا یک سال به‌صورت کامل رشد می کند.

روش‌های مختلف کاشت ابرو تقریبا با روش‌های کاشت مو یکسان است و می‌توان آن را نوعی کاشت مو در ناحیه ابروها دانست. در این فرآیند علاوه بر موها، ارگان‌های کوچک تولیدکننده مواد موردنیاز برای رشد تار موها نیز منتقل می‌شوند. همین موضوع است که باعث می‌شود نتایج کاشت ابرو برای همیشه باقی بمانند و ابروهایی طبیعی حتی بهتر از روز اول را به شما هدیه دهند. موهای کاشته شده کاملا شبیه به موهای طبیعی هستند و رشد می‌کنند؛ بنابراین شما نیاز به اصلاح و کوتاهی ابروها بعد از کاشت خواهید داشت.

بیش تر بخوانید: عوارض کاشت ابرو

عوامل مؤثر در هزینه کاشت ابرو

به‌صورت کلی هزینه کاشت ابرو بر مبنای چند عامل تعیین می‌گردد که عبارتند از:

تجربه و تخصص پزشک: پزشکانی که دارای مهارت بالاتری هستند به‌راحتی می‌توانند زاویه کاشت را تعیین نمایند که نتیجه کار طبیعی‌تر است. پس این پزشکان درازای کاری که انجام می‌دهند پول بیشتری نیز دریافت می‌نمایند. چراکه این پزشکان برای کسب مهارت زمان و هزینه بالاتری نیز صرف کرده‌اند.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

 

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

کاشت ابرو یکی از روش های زیبایی و رایج می باشد که برای افرادی که ابروهای نازک و کم پشت دارند انجام می شود زیرا؛  داشتن ابروهای پرپشت و زیبا نتایج مطلوبی بر جوانی و شادابی چهره خواهد داشت. البته برخی از خانم ها از فرایند تاتو برای پرپشت نمایان کردن ابروهای خود از تاتو  استفاده می کنند اما این عمل روشی آرایشی است و باعث آسیب پوست و از بین رفتن فولیکول های ابرو می شود و هر چند وقت یکبار نیاز به ترمیم دارد و نمی تواند نتایج طبیعی برای افراد به همراه داشته باشد.

برای کاشت ابرو متخصصان از موهای پشت گوش و یا سر برای پرپشت کردن ابرو ها استفاده می کنند و مدل ابرو بر اساس فرم چهره و سلیقه فرد انتخاب می شود .

موهای کاشته شده در ابرو قابل رشد هستند و نتایج آن دائمی خواهد بود.

 مراحل کاشت ابرو طبیعی

  • انتخاب کلینیک معتبر و تخصصی، گفت و گو با پزشک در مورد انجام این فرایند زیبایی هزینه ها و مراقبت های پس از کاشت
  • بی حسی بانک مو
  • استخراج فولیکول ها توسط ابزارهای مخصوص
  • آزمایش فولیکول های برداشته شده
  • ۵.بی حسی ابروها
  • قراردادن فولیکول ها در ناحیه ابرو

 مزایای کاشت ابرو طبیعی

  • . نتایج طبیعی و دائمی
  • . پرپشتی و ضخامت ابرو ها
  • .انتخاب مدل ابرو بر حسب سلیقه و چهره فرد
  • .قابل رشد بودن موها
  • .قطع ریزش ابرو ها
  • . ایجاد تقارن

 بهترین کاندیدای کاشت ابرو طبیعی

همه افرادی که به دلایل مختلف از قبیل ژنتیک، برداشتن غیر اصولی ابروها، سوختگی یا جراحت، بیماری ها، افزایش سن و…دچار ریزش ابرو شده اند و ابروهای کم پشت و نازک دارند می‌توانند از این فرآیند زیبایی بهره مند شوند البته،  این افراد باید از نظر بدنی شرایط مساعدی داشته باشند.

بیش تر بدانید: ماندگاری کاشت ابرو

 عوارض کاشت ابرو طبیعی

مطمئنا میزان عوارض کاشت ابرو نسبت به روش های آرایشی مانند انواع روش های تاتو بسیار کمتر است. اگر این فرآیند زیبایی توسط بهترین متخصصین انجام شود شما فقط عوارض جانبی آن را که شامل مقداری سوزش، تورم، التهاب و کبودی می باشد تجربه خواهید کرد که در دوره نقاهت برطرف می‌شود.

در کلینیک بین المللی و تخصصی الهیه انواع روش زیبایی و درمانی پوست و مو توسط کادر حرفه ای و با تجربه صورت می گیرد.

هزینه کاشت ابرو طبیعی چقدر است؟

هزینه کاشت ابرو در این عمل به مدل ابرو،  تعداد گرافت های برداشته و کاشته شده ، وسایل و تجهیزات پزشک،  مدت زمان انجام عمل و تعرفه کلینیک بستگی دارد.

اگر می خواهید از هزینه ها و تخفیفات روزانه کلینیک بین المللی و تخصصی الهیه مطلع شوید می‌توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک تخصصی کاملاً رایگان می باشد.

روش های کاشت ابرو کدام است؟

روش های کاشت ابرو متنوع می باشد. برخی از روش های استفاده شده در کلینیک های مختلف به شرح زیر است:

  • کاشت ابرو به روش FIT
  • کاشت ابرو به روش FUT
  • کاشت ابرو به روش FUE
  • کاشت ابرو به روش SUT
  • کاشت ابرو به روش BHT

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

رژیم لاغری سریع می‌تواند در زمانی بسیار کوتاه شما را به وزن دلخواه‌تان برساند، فقط به‌شرطی‌که شما رژیم غذایی‌تان را به‌صورت اصولی طی کنید؛ همچنین نباید فراموش کنید که هیچ رژیم غذایی دائمی نخواهد بود و هرچند شما مجبور نیستید به‌صورت طولانی رژیم بگیرید، اما باید همواره از زیاده‌روی در خوردن غذاهای پرکالری پرهیز کنید

رژیم غذایی سه روزه سریع

تصور کنید چند روز دیگر به یک میهمانی دعوت‌اید و یکی از نگرانی‌هایتان اضافه‌وزن است. شما نیاز به رژیم غذایی سه روزه سریع دارید. این رژیم غذایی می‌تواند به‌سرعت چهار کیلو وزن شما را کاهش دهد. راز این رژیم غذایی لاغری سریع در مصرف کالری کم است؛ به‌صورتی‌که در این رژیم شما روزانه فقط ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ کیلوکالری به بدن‌تان می‌رسانید. این رژیم سه‌روزه است و نباید بیش از سه روز آن را ادامه دهید. این رژیم غذایی لاغری سریع از این قرار است:

بیش تر بدانید: رژیم شیردهی

روز اول

  • صبحانه: یک کف دست نان سبوس‌دار + ۲ قاشق غذاخوری کره‌ی بادام‌زمینی + نصف گریپ‌فروت + یک فنجان قهوه یا چای.
  • ناهار: یک کف دست نان سبوس‌دار + نصف تن ماهی + یک فنجان قهوه یا چای
  • شام: ۸۵ گرم گوشت سفید یا قرمز + یک فنجان لوبیاسبز + یک عدد سیب کوچک + نصف موز + یک فنجان بستنی وانیلی.

روز دوم

  • صبحانه: یک تکه نان تست سبوس‌دار + یک عدد تخم‌مرغ پخته‌شده + نصف موز.
  • ناهار: یک عدد تخم‌مرغ پخته‌شده + یک فنجان پنیر خامه‌ای + پنج عدد کراکر نمکی.
  • شام: ۲ عدد هات‌داگ + نصف فنجان هویج و نصف فنجان کلم بروکلی + نصف موز + نصف فنجان بستنی وانیلی.

روز سوم

  • صبحانه: یک قوطی‌کبریت پنیر + پنج عدد کراکر نمکی + یک عدد سیب.
  • ناهار: یک کف دست نان سنگک + یک عدد تخم‌مرغ پخته.
  • شام: یک فنجان ماهی تن + نصف موز + یک فنجان بستنی وانیلی.

نکته

نوشیدن قهوه و چای سبز بدون شکر در میان‌وعده‌ها مانعی ندارد.

آیا روشی ایمن برای لاغری سریع وجود دارد؟

این موضوع به‌ میزان وزنی که باید کاهش دهید و سبک زندگی شما بستگی دارد. در این مقاله به 10 استراتژی که برای هر فردی قابل استفاده است اشاره می‌کنیم. به طور کل بهترین روش برای لاغری و کاهش وزن سریع و رژیم لاغری سریع کم شده، مداومت و برنامه ریزی برای رژیم غذایی و یک رژیم لاغری اصولی است. اصولی‌ترین کار این است که تلاش نکنید بیش از یک کیلو در هفته کم کنید. در غیر این صورت بازگشت وزن کم شده حتمی خواهد بود. به 10 توصیه زیر عمل کنید تا سریع وزن کم کنید.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

بسیاری از افراد برای افزایش زیبایی چهره خود از روش‌های مختلفی همچون کاشت ابرو کمک می‌گیرند‌. یکی از مهم‌ترین نکات در خصوص کاشت ابرو، مدت ماندگاری آن بوده و عموماً به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا کاشت ابرو دائمی است؟ لازم است توجه داشته باشید که نتیجه این عمل به موارد مختلفی وابسته بوده که اگر مورد توجه قرار گیرند، احتمال دائمی بودن کاشت ابرو افزایش خواهد یافت. بنابراین مراقبت بعد از کاشت ابرو امری مهم محسوب می‌شود. یکی از این مراقبت‌ها را می‌توان استفاده از داروی تقویتی بعدازکاشت ابرو دانست. در ادامه بیشتر با این روش آشنا می شوید .

بیش تر بدانید: هزینه کاشت ابرو

عوامل موثر در ماندگاری کاشت ابرو

نتیجه کاشت ابرو در همه افراد یکسان نبوده و ممکن است در برخی افراد بیشتر پاسخگو باشد. عوامل بسیار زیادی وجود دارند که بر مدت ماندگاری کاشت ابرو موثر هستند. از جمله موثر‌ترین موارد در پاسخگویی کاشت ابرو می‌توان به شرایط جسمانی افراد همچون تغییرات هورمونی آن‌ها اشاره نمود. این امکان وجود دارد که در زمان کاشت ابرو از پرپشتی آن مطمئن باشید؛ اما پس از گذشت مدتی ابرو‌ها ریزش پیدا کنند. برخی عوامل نیز مربوط به مراقبت بعد از کاشت ابرو می‌شوند که در صورت رعایت آن‌ها می‌توانید ماندگاری کاشت را افزایش دهید. برخی از مهم‌ترین عوامل موثر در ماندگاری کاشت ابرو به شرح زیر هستند:

  • قوی بودن فولیکول‌های کاشته شده: برای کاشت ابرو از فولیکول‌های فرد استفاده می‌شود. هر چه فولیکول‌های استفاده شده قوی‌تر باشند، در نتیجه مدت ماندگاری کاشت ابرو افزایش خواهد یافت. همچنین بسیار مهم است که پزشک متخصص از قسمت‌های مناسب سر برای برداشتن فولیکول استفاده کند.
  • تکنیک‌های مورد استفاده در کاشت ابرو: از جمله دیگر عوامل موثر در ماندگاری کاشت ابرو می‌توان به تکنیک‌های مورد استفاده توسط پزشک متخصص است اشاره کرد. در صورتی که پزشک متخصص شما تجربه کافی داشته باشد، می‌تواند به سهولت مناسب‌ترین منطقه برای کاشت فولیکول‌ها را انتخاب کند و بهترین بازدهی را از کاشت ابروی خود بگیرید. شما می‌توانید بنا به تشخیص پزشک خود، روش‌هایی همچون کاشت fit، کاشت به روش sut و کاشت به روش fut را انجام دهید.
  • رسیدگی و مراقبت از ابروها: مهم‌ترین عاملی که در ماندگاری کاشت ابرو‌های شما تاثیرگذار خواهد بود، رسیدگی و مراقبت بعد از کاشت ابروها است. لازم است پس از کاشت ابرو به پزشک مراجعه کنید تا پانسمان را باز کرده و ابروی شما را معاینه کند. بسیار مهم است که مراجعه‌کنندگان دستورالعمل‌های لازم جهت مراقبت از کاشت ابرو را با دقت انجام دهند تا مدت ماندگاری آن افزایش یابد.

کاشت ابرو تا چه مدت ماندگاری دارد؟

اگر تمامی اقدامات مراقبتی لازم را به خوبی انجام دهید، احتمال دائمی بودن کاشت ابرو وجود دارد. همچنین تجربه و تخصص پزشکی که کاشت ابرو را برای شما انجام می‌دهد، در ماندگاری کاشت و کاهش عوارض آن تاثیر بسزایی دارد. البته بدیهی بوده که تجربه متخصص و تخصص او، بر روی قیمت کاشت نیز تاثیرگذار است.

بهبودی پس از کاشت ابرو چقدر طول می‌ کشد؟

از آنجایی که در کاشت ابرو بخیه و جراحی وجود نداشته و از بی‌حسی موضعی برای آن استفاده می‌شود، این عمل نیاز به بستری ندارد‌. همچنین به طور معمول افراد پس از گذشت ۱ یا ۲ روز به روال سابق زندگی خود باز خواهند گشت‌. بنابراین اگر قصد انجام کاشت ابرو را دارید نیازی نیست نگران دوره نقاهت پس از آن باشید. بروز برخی از عوارض کاشت ابرو نیز طبیعی بوده و در صورتی که تداوم پیدا کنند بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

 

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

یکی از موثرترین و اثرگذارترین فاکتورها در موفقیت جراحی های لاغری ، ورزش بعد از عمل لاغری است. انجام فعالیت های ورزشی به بیماران کمک می کند تا به وزن ایده آل خود دست پیدا کنند و زندگی سالمی داشته باشند. معمولا بعد از انجام جراحی از شما خواسته می شود تا حتما زیر نظر مربی حرفه ای ورزش کنید تا برای اهداف و کاهش وزن شما برنامه منظم و دقیقی تنظیم شود.

فواید ورزش کردن بعد از جراحی لاغری

انجام حرکات ورزشی بعد از انجام جراحی های لاغری مثل اسلیو معده ، بای پس معده و غیره می تواند به بهبودی و نتیجه گیری سریع بیماران کمک کند. همچنین ورزش بعد از جراحی لاغری به دلیل افزایش گردش خون ، خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد و به ترمیم سریع تر جای زخم و محل برش ها و بهبود عملکرد بدن ، کمک می کند.

به صورت کلی می توان گفت انجام فعالیت های ورزشی برای سلامت جسمانی و روانی افراد بعد از جراحی لاغری بسیار مفید است. از دیگر فواید ورزش کردن می توان به افزایش تولید هورمون اندروفین و کاهش استرس و افسردگی نیز اشاره نمود. ممکن است بسیاری از بیماران به دلیل چاقی مفرط پیش از انجام جراحی ، اعتماد به نفس خود را از دست داده باشند و این موضوع موجب زخم های روحی زیادی در زندگی آن ها شده باشد به همین دلیل به کمک ورزش و انجام عمل های لاغری می توان اعتماد به نفس و روحیه از دست رفته آن ها را باز گرداند.

بیش تر بدانید: آیا با عوارض جراحی لاغری آَنایی دارید؟

ورزش های مفید در 1 الی 6 ماه اول بعد از جراحی لاغری

به صورت کلی متخصصین چاقی توصیه می کنند ، ورزش بعد از جراحی لاغری را با پیاده روی کوتاه مدت شروع کنید. بهتر است ابتدا یک الی دو روز در هفته پیاده روی را شروع کرده و آرام آرام و پیوسته آن را افزایش دهید. در ادامه به سایر فعالیت های ورزشی مفید پس از جراحی چاقی در قم ، اشاره شده است.

پیاده روی

 انجام پیاده روی آرام  تا چند دقیقه در روز برای آغاز فعالیت های ورزشی ، نقطه شروع خوبی به شمار می آید. بعد از گذشت چندین ماه می توانید به پیاده روی خود سرعت دهید و آن را به دویدن تبدیل نمایید. پیاده روی از جمله ورزش های مفید و ساده بوده که هر شخصی بدون پرداخت هزینه می تواند در هر جایی آن را انجام دهد.

یوگا

از ورزش های مفید در افزایش انعطاف پذیری ، متابولیسم  و کمک به جریان خون محسوب می شود. ورزش یوگا به تسریع بهبودی کمک کرده و موجب کاهش وزن می شود. توصیه می شود یوگا را در برنامه های ورزش بعد از جراحی لاغری خود قرار دهید.

شنا

از چربی سوزترین ورزش ها که شروع خوبی برای فعالیت های ورزشی پس از جراحی چاقی به شمار می آید. ممکن است این ورزش برای برخی از افراد طاقت فرسا و سخت به نظر برسد در حالی که توصیه می شود به صورت آهسته اما پیوسته شنا کنید و از شنا کردن سریع و یک نفس خودداری نمایید. برای کاهش استرس و افزایش ضربان قلب ، شنا کردن گزینه عالی به شمار می آید.

رقص

یکی از جالب ترین و شاد ترین روش ها برای کاهش وزن که منجر به تقویت روحیه ، قلب ، استخوان ها ، عضلات و چربی سوزی می شود ، رقصیدن است. به همین دلیل رقص را نیز می توان از جمله ورزش های مفید بعد از جراحی لاغری دانست.

ورزش های استقامتی

انجام وزنه برداری سبک با نظارت مربی کارآزموده می تواند به استقامت و بهبودی بیماران بعد از عمل کمک شایانی داشته باشد.

منبع: https://www.sleevedr.ir/

  • Elnaz Shokri