سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی

۲۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برای داشتن یک رژیم لاغری سریع  و استفاده نکردن از عمل لاغری، این 5 مرحله را رعایت کنید:

مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید.

با حذف غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا شروع کنید: شیرینی، نان، ماکارونی، میوه و غذاهای مشابه. مصرف کربوهیدرات کم به دلایل مختلفی می‌تواند کاهش وزن را به میزان قابل‌توجهی تسریع کند. طبق تحقیقات، رژیم‌های بسیار کم کربوهیدرات – که به رژیم‌های کتو نیز معروف هستند – گرسنگی را کاهش می‌دهند. به شما این امکان را می‌دهد که کمتر غذا بخورید و سریع وزن خود را بدون محدودکردن عمدی کالری و بدون احساس گرسنگی کاهش دهید.همچنین برای کنترل میزان کالری مصرفی روزانه خود از رژیم کالری شماری استفاده کنید.

بیش تر بخوانید: با فواید جراحی لاغری بیش تر آشنا شوید.

مقدار زیادی پروتئین بخورید

پروتئین یک ماده مغذی ضروری است که بدن شما برای زنده ماندن و رشد نیاز دارد. افزایش مصرف پروتئین به تسریع کاهش وزن شما کمک می‌کند. پروتئین می‌تواند با تحریک بدن شما در ترشح هورمون‌هایی که به شما احساس سیری و رضایت می‌کنند، اشتهای شما را سرکوب می‌کند.

مصرف چربی را در حد متوسط نگه دارید

وقتی سعی می‌کنید با استفاده از رژیم لاغری سریع وزن خود را کاهش دهید، خوردن چربی کمتر ممکن است منطقی به نظر برسد. اما ایده خوبی نیست که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و بدون چربی استفاده کنید. به‌احتمال زیاد ظرف چند روز یا چند هفته احساس خوبی از رژیم خود نخواهید داشت و مطمئناً در دراز مدت پایدار نخواهد بود. به‌اندازه متوسط از چربی‌های مفید استفاده نمایید.

به سراغ سبزیجات غیر نشاسته‌ای بروید

سبزیجات برگ‌ دار و دیگر سبزیجات بدون نشاسته غذاهای عالی برای کاهش سریع وزن هستند. کربوهیدرات‌ها و کالری آنها بسیار کم است، اما این مواد دارای فیبر هستند که می‌تواند به شما در احساس سیری کمک کند. در رژیم اتکینز که به میلیون‌ها نفر در کاهش وزن کمک کرده است، توصیه می‌شود هر روز دو فنجان سبزیجات سبز برگ و یک فنجان سبزیجات کم کربوهیدرات بخورید. این توصیه برای کاهش سریع وزن در مرحله اولیه رژیم غذایی طراحی شده است.

بیش تر بخوانید: با واریکوسل بیش تر آشنا شوید.

کمی ورزش کنید، اما زیاده‌ روی نکنید

طبق مطالعات انجام شده، فعالیت بدنی به ‌تنهایی تأثیر محدودی بر کاهش وزن دارد. رژیم لاغری اصولی میتواند کمک بیشتری یه افراد کند و ورزش منظم نیز می‌تواند مزایایی را در طول کاهش وزن به همراه داشته باشد. انجام فعالیت‌های هوازی (مانند پیاده‌روی سریع یا دوچرخه‌سواری) و تمرینات مقاومتی (به‌عنوان‌مثال، بلندکردن وزنه) می‌تواند میزان سوخت‌ و ساز بدن را افزایش داده و به حفظ ماهیچه‌ها کمک کند. تمرین روزانه شدید و چند ساعت در روز برای کاهش وزن و سلامتی ضروری نیست.

آهسته غذا بخورید

برای تسریع کاهش وزن، سرعت غذا خوردن خود را آرام کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که آهسته غذا خوردن به شما کمک می‌کند غذای کمتری بخورید و وزن خود را کاهش دهید. محیط آرامی را برای غذا خوردن انتخاب کنید و تا حد امکان از مواردی همچون تلویزیون که حواستان را هنگام غذا خوردن پرت می‌کند، بپرهیزید.

منبع: http://www.sleevedr.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

جراحی لاغری

امروزه اسم عمل لاغری بسیار به گوش می رسد. تا پیش از این تا حرفی از جراحی لاغری به میان می آمد چهره افراد در هم کشیده می شد. اما اخیرا مشاهده می کنیم که جراحی های لاغری طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در ادامه این مطلب از مجله جراحی لاغری اسلیودکتر با ما همراه باشید تا بیش تر با معقوله جراحی لاغری معده آشنا شوید.

چرا جراحی لاغری می‌کنیم؟

در جهان کارهای نشستنی، غذاهای پر چرب و آماده، اختلالات ژنتیکی، فرمانروایی هورمون ها در بدن، عوامل متابولیک، داروهای ریز و درشت، بازی های کامپیوتری، جایگزینی ماشین، چاقی بلای جان بسیاری انسان های مدرن است! تقریبا هر کس را که می بینید جانش از این درد به لب می آید و دائما از بدبختی هایی که چاقی گریبان گیرش کرده است می نالد: از لباس هایی که هرگز به تنشان نمی نشیند، تنی که کرخت و از ریخت افتاده است، عزت نفسی که به خاطر هیبت نامعمول خدشه می گیرد و قص علی هذا! ای کاش لیست انواع و اقسام این بیماری ها خود همین جا تمام می شد اما گرفتاری های برآمده از چاقی یکی دو تا نیستند: فشار خون بالا، بیماری های عروقی، سرطان، درگیری مفاصل، دیابت و غیره! درست جایی حوالی همین نقطه است که افراد مبتلا به چاقی پی راه چاره می افتند. خب یکی از این‌ راه ها جراحی لاغری کل بدن است!

بیش تر بخوانید: آیا با عوارض جراحی لاغری آشنایی دارید؟

بهترین کاندید برای جراحی لاغری

تا به این جا به بخشی از پرسش پاسخ داده ایم؛ سوال فراگیری که بسیاری از ما در آن پی نشانه هایی از خود می گردیم. جستجو می کنیم تا دریابیم کدامیک از ما می توانیم گزینه های مناسبی برای جراحی لاغری باشیم!

اگر همین الان شال و کلاه کنید و به دنبال جواب این سوال پیش پزشک بروید، احتمالا او در همان شروع ماجرا سراغ از شاخص BMI بدن شما می گیرد.

وزن (بر حسب کیلوگرم)÷ قد 2(برحسب متر)

شاخص BMI نسبت قد به وزن را می سنجد و از همان فرمولی آشنایی تبعیت می کند که بسیاری از ما تا پیش از این لااقل یک بار امتحانش کرده ایم!

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند

معمولا افرادی که قصد انجام عمل های لاغری را دارند، دچار ترس و اضطراب می شوند. هیچ چیزی مثل شنیدن تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند نمی تواند به آن ها کمک کند. زمانیکه تجربیات این افراد را بشنوید و استایل جدید آن ها را ببینید، دید و نگاه بهتری نسبت به این عمل های لاغری پیدا خواهید کرد.

منبع: http://www.sleevedr.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

برخی اسمش را شنیدند، برخی دیگر امتحانش کردند و بسیاری صبح تا شب باهاش دست به گریبان‌اند:« اضافه وزن»! اضافه وزن حاصل معادلاتی‌ست که در علم پزشکی به آن محاسبه BMI می‌گویند. اگر می‌خواهید رژیم بگیرید، بروید پیش جراح لاغری و یا تناسب اندام‌تان را بیازمایید سر و کارتان با عددی‌ست که در پی محاسبه BMI به دست می‌آید. اما این BMI چیست؟!

روش محاسبه BMI :

محاسبه BMI یکی از رایج‌ترین و در نگاه سازمان جهانی بهداشت معتبرترین روش‌های سنجش شاخص توده بدنی است. به نتیجه محاسبه BMI در زبان عام «اضافه وزن» و یا «میزان چاقی» هم می‌گویند. وقتی می‌پرسند چقدر اضافه وزن داری و یا چقدر چاقی، منظور این است که میزان BMI شما چقدر است! وقتی می‌پرسی باید چقدر وزن کم کنم و یا آیا اجازه جراحی لاغری دارم، مشاور تغذیه و یا جراح لاغری ابتدا سراغ از میزان شاخص توده بدنی(BMI) شما می‌گیرند. اما این شاخص تنها بیان‌گر چاقی و یا لاغری نیست، به تناسب اندام و یا کمبود وزن نیز اشاره دارد.

وزن (بر حسب کیلوگرم)÷ قد 2(برحسب متر)

سن، متغیری که نباید دست کمش گرفت

وقتی خوب اطلاعات مربوط به محاسبه BMI را ورق بزنید، با نکته‌ای رو به رو خواهید شد که همه‌چیز درباره قطعیت و تام و تمام بودن این فرمول را زیر سوال می‌برد: فرمول محاسبه BMI تنها در بزرگسالان و افراد 18 تا 65 سال جواب می‌دهد، نه کمی این‌طرف‌تر و نه کمی آن‌طرف. پس BMI کودکان چه؟ چگونه باید حجم نوزادان را اندازه گرفت؟

محاسبه bmi کودکان بیهوده است

می‌گویند فلانی توی سن رشد است، یعنی فلانی دائما در حال تغییر و دگردیسی فیزیکی‌ست و متغیرهای فیزیکی‌اش کم‌تر از ثبات بهره می‌برند، مثلا میزان چربی‌اش روی نقطه ثابتی قرار نمی‌گیرد و یا قدش تکامل نیافته است و غیره. به خاطر همین هم هست که به آن دوران رشد می‌گویند. در دوران رشد برای کودکان از متر و مقیاس‌های دیگری استفاده می‌شود.

یک مسئله و چند راه‌حل

فرمول محاسبه BMI، همان‌طور که اشاره شد، یکی از معتبرترین معیارها برای صدور مجوز جراحی و یا تهیه رژیم غذایی است اما کارکرد اندازه‌گیری وزن و چربی به این‌ها خلاصه نمی‌شود. مثلا اگر بنا دارید تناسب اندام و رشد نوزاد و یا کودکتان را بسنجید و یا سر و کارتان با پزشک قلب و عروق است باید از روش‌های دیگر همچون WHR و WHtR بهره بگیرید.

منبع : http://www.jarahilaqari.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

رژیم جنرال موتورز چیست؟ لاغری در ۷ روز رژیم های غذایی برای لاغری تنوع بسیار زیادی پیدا کرده است؛ به گونه‌ای که انتخاب یک رژیم لاغری سالم و کم خطر برای افراد به شدت سخت شده است. رژیم جنرال موتورز  مثل رژیم لاغری کانادایی یکی از این رژیم‌های لاغری است که اتفاقاً محبوبیت قابل توجهی در میان افراد پیدا کرده است. این رژیم ادعا می‌کند که می‌توان در یک هفته، ۷ کیلوگرم وزن کم کرد؛ آنهم با تغییرات امن در سبک زندگی و رژیم لاغری.

رژیم غذایی جنرال موتورز به ۷ قسمت تقسیم بندی می‌شود که بر پایه روزهای هفته است. شما در هر روز هفته می‌توانید گروه‌های غذایی خاص را طبق برنامه رژیم جنرال موتورز مصرف کنید. این رژیم غذایی مناسب فصل تابستان است؛ زیرا مصرف میوه در آن به شدت مورد توجه است و تابستان از نظر تنوع میوه بهترین فصل سال است.

رژیم های غذایی

برخی از رژیم های غذایی وجود دارند که از آن ها برای درمان برخی از بیماری ها استفاده می شود. برای مثال رژیم درمان کیست تخمدان برای درمان اختلالات سیستم باروری بانوان است.

و یا رژیم دش که از آن برای درمان و کاهش فشار خون موثر است. البته باید بگوییم که رژیم دش به طور اختصاصی برای کاهش فشار خون طراحی شده است.

در کنار این ها برخی از رژیم های غذایی برای لاغری و کاهش وزن استفاده می شود. برای مثال رژیم لاغری کتوژنیک یکی از رژیم های لاغری است که توسط پزشکان برای مدت طولانی توصیه نمی شود. البته گفتنی است رژیم کتوژنیک باعث ایجاد تغییر در سیستم سوخت و ساز بدن می شود.

برخی از رژیم های لاغری نیز یک تاثیر سریع بر روی لاغری و کاهش وزن می گذارند. برای مثال رژیم لاغری سه روزه باعث کاهش وزن در سه روز می شود.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

 

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

واریکوسل، ورید های متورم و بزرگی هستند که داخل کیسه بیضه ها به وجود می آیند و ممکن است در ابتدا بدون علامت باشد اما با گذشت زمان به صورت برآمده، در بیضه نمایان می شود.

 

 اختلال در عملکرد دریچه های وریدی، سبب تجمع خون و بازگشت آن به ورید ها داخل بیضه شده که در نتیجه آن تورم و اتساع ورید ها اتفاق می افتد و سبب ایجاد واریس بیضه یا همان واریکوسل می شود؛ در این حالت دریچه های داخل ورید های بیضه ضعیف می شوند و جریان خون توانایی بازگشت به قلب را ندارد.

علایم واریکوسل کدامند؟

  • درد تیز تا درد مبهم و خسته کننده
  • دردی که با ایستادن طولانی یا اعمال سنگین فیزیکی بیشتر می شود.
  • دردی ناشی از واریس بیضه با استراحت کردن کاهش می یابد.
  • این درد برخی اوقات در طول روز بدتر خواهد شد.
  • این بیماری اغلب باعث تورم بیضه سمت چب می شود.
  • واریکوسل به مرور در بیضه بزرگ و قابل مشاهده می شود.

بیش تر بدانید: آیا با عمل لاغری لیپوساکشن آشنایی دارید؟

عوارض ابتلا به واریس بیضه

از جدی ترین عوارضی که با ابتلا به این بیماری بروز می کند، عبارتند از:

  • اختلال در باروری مردان
  • کاهش تعداد اسپرم ها
  • کوچک شدن بیضه

مراقبت های لازم بعد از درمان واریکوسل

بهبودی پس از عمل جراحی، سریع و درد آن خفیف خواهد بود:

  • بیمار باید بین 10 تا 14 روز، از ورزش کردن بپرهیز کند.
  • بیمار معمولاً میتواند بین 5 تا 7 روز پس از انجام عمل جراحی، به سر کار خود بازگردد.
  • اگر عمل جراحی با هدف رفع مشکل باروری انجام شده باشد، باید سه تا چهار ماه بعد از عمل، آنالیز مایع منی انجام شود.

بیش تر بدانید: عوارض سنگ کلیه

بهبودی بعد از انجام فرآیند آمبولیزاسیون نیز نسبتاً کوتاه است:

  • این روش درد خفیفی به همراه خواهد داشت
  • بیمار بعد از انجام عمل جراحی، باید بین 7 تا 10 روز از ورزش کردن اجتناب کند.
  • معمولاً یک تا دو روز بعد از انجام این فرآیند، بیمار می تواند به سر کار خود بازگردد.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

پستانک ارتودنسی ژله ای یک راه نوین برای والدینی است که نگران سلامتی دندان‌های نوزاد خود هستند. این پستانک‌ها با جلوگیری کردن از خراب شدن دندان‌ها به نوزاد کمک شایانی می‌کنند. دلیل اثر گذاری این پستانک‌ها این است که آن ‌ها با جلوگیری کردن از خوردن شیر توسط نوزاد از دندان‌ها محافظت می‌کنند. خوشبختانه این عمل مورد پسند نوزادان نیز هست پس دلیلی ندارد که نگران نخوردن شیر توسط نوزاد باشید. آمارهای جدید نشان می‌دهد که خوردن شیر در هنگام به خواب رفتن و در هنگام خواب باعث خراب شدن 15 تا 21 دندان نوزاد در آینده می‌شود.

کارایی پستانک ارتودنسی ژله‌ای

این پستانک‌ها از ابتلا نوزاد به بیماری‌هایی همچون کج درآمدن دندان‌ها، نامنظمی و شلوغی دندان ‌ها جلوگیری می‌کنند. پستانک ارتودنسی ژله‌ای با طراحی نوینی که در آن به کار رفته از مشکلاتی که سایر پستانک‌های قدیمی ایجاد می‌کردند جدا است. در طراحی این نوع از پستانک‌ها سطح بالایی گرد و سطح پایینی صاف و مسطح است. این پستانک‌ها از بسیاری از مشکلات دندانی مثل اُپن بایت و آور بایت که دلیل اصلی این بیماری‌ها طراحی کاملا گرد پستانک‌ها بود جلوگیری می‌کند.

همچنین این مدل از پستانک‌ها از استخوان فک و حالت کام در نوزاد محافظت می‌کنند. باید خاطر نشان کرد که استفاده از پستانک برای نوزادان در طولانی مدت خطرناک است، پس بهتر است زمانی که هنوز نوزاد کاملا به پستانک وابسته نشده است آن را از نوزاد بگیرید. این مدت زمان بین 12 تا 24 ماه است و سعی کنید این مدت بسیار طولانی نشود. هرچه مدت زمان استفاده از پستانک طولانی‌ تر شود حذف کردن آن سخت تر و دشوار تر می‌شود.

مزایای استفاده از پستانک

در هنگام سفرهای هوایی مخصوصا سفرهای هوای بلند مدت احتمال آن وجود دارد که نوزاد شما شروع به بی قراری بکند. دلیل این بی قراری بالانس نبود فشار هوا در دو طرف پرده گوش اوست، نوزادان نمی‌توانند با خمیازه کشیدن فشار هوا در دو طرف پرده گوش خود را تنظیم کنند. پستانک ارتودنسی ژله‌ای می‌تواند آن‌ها را در این شرایط آرام کند.

  • یک پستانک ممکن است کودک ناآرام را آرام کند، برخی از نوزادان وقتی جسمی را می‌مکند خوش خلق ترند.
  • پستانک باعث پرت شدن موقت حواس کودک می‌شود، در هنگام عکسبرداری، مراجعه به مطب پزشک یا سایر موقعیت‌ها ممکن است یک پستانک مفید باشد.
  • پستانک ممکن است در به خواب رفتن کودک شما کمک کن، اگر کودک شما قبل از به خواب رفتن نا آرامی می‌کند، ممکن است پستانک آرامش را به نوزاد شما انتقال دهد. به نظر نمی‌رسد که استفاده از پستانک تأثیری در طول خواب کودک یا بیدار شدن در شب داشته باشد.
  • پستانک شاید به شما در کاهش ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) کمک کند. مکیدن پستانک در زمان به خواب رفتن و خواب می‌تواند خطر ابتلا به SIDS را کمتر کند. اگر نوزاد شما از شیر مادر تغذیه می‌کند، تا 3 تا 4 هفتگی کودک صبر کنید و سپس پستانک ارتودنسی ژله ای را به نوزاد خود بدهید.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

دندان درد نشانه چیست؟

یکی از عوامل عمده مراجعه افراد به مطب دندانپزشکی ابتلا به دندان درد است. باید در نظر داشته باشید که دندان درد همیشه در طول روز به سراغ شما نمی آید و گاها ممکن است در شب دچار دندان درد شوید. قدم اول برای رفع این مشکل مراجعه به پزشک و تشخیص علت دندان درد است.

وقتی عصب دندان دچار عفونت یا آسیب می‌شود، فرد با دندان‌درد مواجه می‌گردد. اگر درمان به‌موقع و در اسرع وقت انجام نشود، این امکان وجود دارد که دندان خراب و برای همیشه از دست برود. در صورت همراهی دندان‌درد با تب و سردرد، مراجعه به اورژانس دندانپزشکی الزامی است. درد دندان می‌تواند خفیف یا بسیار شدید باشد. همین‌طور ممکن است این درد تداوم داشته و یا گاه‌به‌گاه باشد.

علت دندان درد

یکی از عوامل شایع دندان پوسیدگی دندان است. اگر پوسیدگی دندان درمان نشود ممکن است در خطر ابتلا به آبسه دندان قرار بگیرید. که در نتیجه باعث آبسه دندانی می شود. عفونت دندان می تواند در نزدیک دندان و یا پالپ دندان ایجاد شود. در صورت مشاهده عفونت دندانی فورا به پزشک مراجعه کنید و از خودرماین بپرهیزید.

بیماری های قلبی و یا حتی سرطان ریه یکی از علل نادر دندان درد هستند. حمله قلبی می تواند منشا درد نیز باشد.

درمان دندان درد

باید در نظر داشته باشید که برای رفع و درمان دندان درد باید به پزشک معالج مراجعه کنید. اما می توانید تا هنگام رسیدن به کلینیک دندانپزشکی از مسکن و داروهای کاهش درد استفاده کنید. در قدم اول دندانپزشک رادیوگرافی و معاینه را انجام می دهد. در نتیجه پوسیدگی دندان را تشخیص داده و معالجه بیمار را شروع می کند. در صورت کم بودن آسیب به ریشه دندان، کافی است تنها دندان پوسیده را ترمیم کرد و در غیر این صورت کشیدن دندان تنها راه حل است.

چگونگی کنترل دندان درد شبانه

  • مصرف مسکن
  • استفاده از بالش بلند بر زیر سر
  • استفاده نکردن از مواد غذایی اسیدی، سرد و سفت
  • مصرف دهان شویه و یا آب نمک

عواملی که باعث بروز دندان درد می شوند کدامند؟

  • پوسیدگی دندان
  • بیماری لثه
  • سقوط از ارتفاع
  • تصادفات رانندگی
  • عفونت های سینوسی یا سینوزیت
  • کجی یا بهم ریختگی دندان
  • دندان عقل نهفته
  • دندان قروچه

منبع

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی و استخوانی یکی از هزاران عمل جراحی بینی است که برای زیبایی و برطرف کردن مشکلات انجام می شود. تمام انسان ها در سراسر دنیا نیاز به زیباتر دیده شدن دارند و برای این منظور فعالیت های متفاوتی را انجام می دهند. یکی از اقداماتی که برای زیبا شدن انجام می شود انجام انواع جراحی ها و عمل های زیبایی مانند جراحی بینی گوشتی و استخوانی است. صورت افراد به دلیل اینکه در معرض دید قرار می گیرد و می تواند در برقراری ارتباط بین افراد تاثیر گذار باشد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. از این رو افراد با انجام عمل های زیبایی روی صورت می توانند اعتماد به نفس خود را بالا ببرند. بینی عضوی از صورت است که در مرکز آن قرار می گیرد و می تواند تعادل بین تمام اعضاء صورت را برقرار کند. این تعادل گاهی با انحرافات بینی، قوس و برآمدگی روی بینی و بزرگی سایز آن برهم می خورد و افراد به دنبال تغییر آن هستند. عمل بینی گوشتی و استخوانی به منظور کوچک کردن سایز بینی و ایجاد تقارن بین همه اعضاء صورت انجام می شود

جراحی بینی گوشتی

به بینی هایی که دارای پوست ضخیم و غدد چربی فراوان هستند بینی گوشتی گفته می شود که به طور معمول غضروف ضعیف و مقاومی ندارند و از لحاظ ظاهری دارای نوک بینی افتاده و پره های با ضخامت بالا و منافذ باز پوستی هستند.

برای داشتن نتایج مطلوب از عمل بینی گوشتی خود به بهترین جراح بینی گوشتی مراجعه نمایید که با تقویت بافت و ساختار بینی ضعیف نتیجه جراحی بینی مطلوب و مورد رضایتی را برای شما عزیزان حاصل نماید.

روش جراحی بینی

پوست بینی یکی از اجزای بسیار مهم بینی می باشد که ساختمان و استخوان بینی را می پوشاند و تعیین کننده اصلی نوع  بینی گوشتی است.

جراحی بینی به روش باز و جراحی بینی به روش بسته دو روشی است که برای دسترسی به ساختار زیرین پوست بینی استفاده می شود.

مناسب ترین روش برای جراحی بینی های گوشتی جراحی بینی به روش باز است به این خاطر که دسترسی و تسلط جراح بینی روی استخوان و ساختار کلی بینی به خصوص نوک بینی بیشتر است.

هزینه های جراحی

هزینه های عمل زیبایی بینی گوشتی با توجه به فرم بینی شما متفاوت است، زیرا جراح برای فرم های مختلف بینی از روش های مختلف رینوپلاستی استفاده می کند. همچنین مدت زمانی که جراحی بینی گوشتی طول می کشد با توجه به نوع روش جراحی بینی گوشتی ممکن است که در کم یا زیاد شدن هزینه های جراحی بینی گوشتی تاثیر گذار است.

بنابراین شما پس از انتخاب بهترین کلینیک و ماهرترین پزشک جراح می توانید از هزینه های جراحی بینی گوشتی با خبر شوید.

منبع

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

در حین فشارهای عصبی برخی از افراد برای آرامش خود به غذا خوردن روی می‌آورند. پرخوری عصبی زمانی ایجاد می‌شود که فرد تحت استرس و اضطراب یا هرگونه واکنش‌های عصبی قرار گرفته است و در این زمان ناخواسته میل به غذا خوردن پیدا می کند. فرد در این حالت نمی‌تواند در برابر خوردن مقاومت کند.

تعریف پرخوری عصبی

پرخوری عصبی (bulimia nervosa) یا بولیمیا به اختلال در نحوه غذا خوردن گفته می‌شود که افراد در این حالت کنترل خود را از دست می‌دهند. افرادی که به این حالت دچار می‌شوند در مورد وزن و تناسب‌ اندام خود دچار وسواس‌هایی خواهند شد. افرادی که مقدار زیادی غذا می‌خورند، ممکن است از طریق روش‌هایی مانند استفراغ یا ورزش بیش از حد که عموما ناسالم هستند بخواهند معده خود را پاکسازی نمایند.

اما باید در نظر داشت که افراد برای درمان این اختلال باید به یک رژیم لاغری اصولی  و یا جراحی لاغری پایبند باشند. تا بدین وسیله بتوانند با این مشکل روبرو شوند.

افراد مبتلا به‌طورکلی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • پرخوری عصبی جبران شونده: این افراد به صورت منظم خود را مجبور به استفراغ یا استفاده از مسهل ها و غیره خواهند کرد.
  • پرخوری عصبی بدون جبران: در این حالت فرد برای جلوگیری از افزایش وزن از انواع روش های لاغری مانند رژیم لاغری 3 روزه یا ورزش شدید استفاده می کند.

چه عواملی باعث می‌شود کسی بخاطر فشار عصبی غذا بخورد؟

هر چیزی ممکن است، از استرس شغلی گرفته تا نگرانی های مالی، مسائل مربوط به سلامتی و مشکلات مربوط به روابط، ریشه اصلی در ایجاد فشار عصبی در فرد و در نتیجه پرخوری باشد. این موضوعی است که هر دو جنسیت را درگیر می‌کند. اما بر اساس مطالعات مختلف، پرخوری عصبی در زنان بیشتر از مردان رایج است. زنان برای حل این مشکل می توانند از بهترین رژیم لاغری زنان استفاده کنند.

بیش تر بخوانید: عوارض جراحی لاغری را بیش تر بشناسید.

علائم

علائم و نشانه‌های پرخوری عصبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • عدم کنترل بر روی آنچه که می‌خورید، به طوری که فرد نمی‌تواند جلوی خود را بگیرد. برای کنترل این امر می توانید از یک رژیم کالری شماری استفاده کنید.
  • ایجاد استفراغ عمدی یا ورزش بی‌رویه برای جلوگیری از افزایش وزن
  • استفاده بیش از اندازه از داروهای برطرف کننده یبوست، ادرارآور یا تنقیه بعد از غذا خوردن
  • کالری دریافتی خود را محدود کرده و یا از خوردن برخی از غذا ها خودداری کرده، البته این کار از روی حس گناه است.
  • از مکمل‌های رژیمی یا داروهای گیاهی برای کاهش وزن بیش از اندازه استفاده می شود
  • ادامه خوردن در دوره پرخوری نسبت به یک وعده غذایی عادی یا میان وعده
  • نسبت به وزن و اندام حساسیت ایجاد شده و ترس از چاقی در فرد ایجاد می شود
  • پرخوری با حجم بالا در یک وعده

عوارض پرخوری عصبی

پرخوری عصبی ممکن است موجب بروز عوارض جدی و حتی تهدید کننده زندگی شود. برخی عوارض احتمالی پرخوری عصبی عبارتند از:

  • نداشتن عزت نفس و مشکلات در روابط و عملکرد اجتماعی
  • کم‌آبی که می‌تواند منجر به برخی عارضه‌ها مانند نارسایی کلیه شود
  • ایجاد برخی از مشکلات قلبی مانند ضربان قلب نامنظم یا نارسایی قلبی عروقی
  • اضطراب، افسردگی، اختلال‌های شخصیتی یا اختلال دو قطبی
  • پوسیدگی شدید دندان یا آسیب لثه
  • دوره‌های نامنظم قاعدگی یا یائسگی در بانوان
  • مشکلات گوارشی
  • خشکی پوست
  • قرمزی چشم
  • سوء مصرف الکل یا مواد مخدر
  • خودآزاری، افکار خودکشی
  • کاهش میل جنسی
  • عدم درک صحیح
  • کم خونی
  • کاهش فشار خون
  • پارگی مری از استفراغ بیش از حد
  • سقط جنین

افرادی که با مشکلات عاطفی و روانی مواجه هستند بیشتر در معرض ابتلا به پرخوری عصبی هستند.

رفرنس: http://www.sleevedr.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

علم تغذیه برای بهتر کار کردن اندام های بدن و سالم ماندن توصیه می کند هر روز از گروه های غذایی پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها، مواد معدنی، ویتامین ها به اندازه کافی مصرف گردد؛ به عبارت دیگر یک رژیم غذایی سالم شامل همه گروه های غذایی است.

بیماری های ناشی از پرخوری

چنانچه اگر میزان و حجم کالری غذاها بیش از نیاز بدن باشد بدن با مشکل و عوارض هایی مواجه می شود. اگر بدن در یک نوبت غذایی با حجم گسترده ای از غذاهای پرکالری و پرچرب روبرو شود برای هضم و گوارش متحمل سختی هایی می شود و چنانچه برای بلندمدت این کار صورت بگیرد، به مشکلات و عوارض هایی دچار می شود که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است. برای کنترل میزان کالری مصرفی روزانه می توانید از یک رژیم کالری شماری استفاده کنید.

  • بیماری قند
  • سرطان معده
  • پوکی استخوان
  • سخت شدن دیواره های قلبی
  • افزایش کلسترول خون
  • سکته مغزی
  • چاقی مفرط و افزایش وزن

چگونه از شر پرخوری خلاص شویم؟

اینکه فرد چرا پرخوری می کند دلایل جسمی و گاه ذهنی دارد که باید برای ریشه یابی این مساله به پزشک تغذیه مراجعه کند. ولی در اینجا راه حلی موثر برای رفع معضل پرخوری عصبی و چاقی می توان پیشنهاد کرد و آنهم استفاده از رژیم لاغری.

زیرا بر اثر خوردن زیاد چربی در قسمت های خاصی از بدن( همانند تجمع چربی ها در نواحی شکم که با استفاده از روش های لاغری شکم و پهلو این مشکل را رفع کنید.) جمع می شود، و تنها از طریق تغییر در سبک غذایی و داشتن رژیم لاغری اصولی است که چربی های بدن می سوزد و حجم آن در کل بدن تغییر می کند.

یک رژیم لاغری صحیح و مناسب دارای مقدار زیادی میوه، سبزی، کربوهیدرات های پیچیده، پروتئین ها و هم چنین دربردارنده چربی های کم باشد.

یکی دیگر از راه هایی که به وسیله آن می توانید در عرض مدت زمان کمی از شر چربی های شکم خلاص شوید جراحی لاغری است. ابتدا با فواید جراحی لاغری آشنا شوید سپس به دنبال آن بروید.

پرطرفدارترین رژیم های لاغری

رژیم وگان

در این نوع رژیم ها اساس رژیم استفاده از انواع مواد غذایی ای است که شامل گیاهان و میوه جات و سبزیجات است، استفاده از انواع گوشت ها در رژیم گیاه خواری به طور کلی ممنوع است و افراد نمی توانند در دوره ای که رژیم دارند از گوشت های مختلفی مثل گوشت مرغ و یا گوشت قرمز و یا ماهی استفاده کنند. واقعیتی که وجود دارد این است که برخی از انواع رژیم های گیاه خواری یا وگانیسم به قدری سفت و سخت هستند که استفاده از هرگونه از محصولاتی که از حیوانات تهیه می شود ممنوع است، برای مثال پنیر و شیر نیز از این جهت که از حیوانات تهیه می شود از برنامه غذایی حذف می شود و البته بخشی از این رژیم مربوط به مسائل اخلاقی و رعایت حقوق حیوانات است .

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک ، هم انواع مختلف دارد و ابتدا در سال 1920 برای بیماران صرعی توصیه شد که بعد ها برای ورزشکاران و بدنساز ها مورد استفاده قرار گرفت. در رژیم غذایی کتوژنیک با کاهش مصرف کربوهیدرات ها و جایگزین کردن چربی به جای آن، بدن در حالت متابولیک به نام کتوزیس قرار می گیرد. با این‌که به نظر می‌ رسد مصرف زیاد چربی باعث اضافه وزن شود، ولی این رژیم توانسته است با مصرف کم کربوهیدرات‌ ها باعث شود بدن برای تامین انرژی مورد نیاز شروع به سوزاندن چربی کند.

رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای بیشتر برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند توصیه می شود، طبق تحقیقات انجام شده کسانی که در حوزه مدیترانه مانند یونان و ایتالیا زندگی می کنند معمولا سبک تغذیه سالم تری دارند و بالطبع سالم تر از دیگر مناطق نیز هستند. غذاهای مورد استفاده در این مناطق شامل روغن زیتون، حبوبات، غلات کامل، میوه و سبزیجات تازه و لبنیات است و یکی از مهمترین مزیت های این رژیم غذایی استفاده کم از گوشت است.

رژیم اتکینز

رژیم لاغری اتکینز در اواخر قرن بیستم توسط شخصی به نام رابرات اتکینز که یکی از بهترین متخصصان در زمان خود بودند ابداع شده است و طرفدارن خاص خود را نیز دارد، اصول این رژیم استفاده بیش از حد چربی های اشباع می باشد  که به تازگی نشان داده شده است بی ضرر هستند و افزایش کلسترول را در پی ندارند. این رژیم غذایی شامل 4 مرحله القا، تعدیل، تنظیم دقیق و حفظ وزن است که در ضمن آن باید روزی 20 گرم کربوهیدرات استفاده کنید تا روند کاهش وزن شما سریع شروع شود.

منبع: http://www.sleevedr.ir/

 

  • Elnaz Shokri