سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی

۳۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

جولی روتنبرگ، متخصص تغذیه برای لاغری، یک رژیم سه روزه مشهور به رژیم نظامی را معرفی می کند و در این رابطه می گوید: رژیم نظامی یک رژیم غذایی بسیار کم کالری است که به شما کمک می کند دریک مدت کوتاه سه روزه از دست دادن مقدار زیادی وزن را تجربه کنید.

هنگامی که از کلمه "نظامی" استفاده می‌کنیم، ممکن است فکر کنید که این یک رژیم سختگیرانه ورزشی است اما نکته جالب اینجاست که در این رژیم غذایی، هیچ نیازی به ورزش وجود ندارد. هرچند پیاده روی روزانه مثل همه رژیم ها در این رژیم غذایی هم کارساز خواهد بود. رژیم نظامی، گاهی اوقات رژیم غذایی ۳ روزه هم نامیده می شود. این رژیم راه سریعی برای از دست دادن حداقل سه کیلوگرم وزن در هفته است.

رژیم نظامی بیشتر برروی سوختن کالری ها، با کاهش میزان و انواع مواد غذایی که می خورید و در واقع  کاهش کالری تمرکز می کند. مصرف روزانه بین ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری برای هر سه روز نخست برنامه توصیه می‌شود.

روتنبرگ می گوید: این یک رژیم غذایی کم چربی است و واقعا فقط بر روی کاهش کالری تمرکز می کند تا به مردم کمک کند که سریع وزن کم کنند. بعد از رژیم سه روزه،  هنوز هم توصیه می‌شود یک برنامه با کالری ۱۵۰۰ کالری یا کمتر داشته باشید. طرفداران رژیم نظامی ادعا می کنند که روش سه روزه به اندازه کافی موثر است و به شما در از دست دادن وزن بدون نیاز به رژیم های طولانی مدت و بسیار محدود کننده کمک می‌کند از دیگر رژیم های لاغری سریع می توان به رژیم لاغری یک ماهه اشاره کرد.

دستورغذایی رژیم غذایی سه‌روزه:

روز اول

صبحانه:

نصف یک گریپ فروت  متوسط

یک تکه تست

دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

یک فنجان قهوه یا چای (با کافئین)

ناهار:

یک تخم مرغ

یک تکه تست

یک فنجان قهوه یا چای (با کافئین)

شام:

۳ اونس(هرانس ۲۸۳ گرم است) از هر نوع گوشت که مایلید

یک فنجان لوبیا سب

نصف موز

یک سیب کوچک

یک فنجان بستنی وانیلی

روز دوم

صبحانه:

یک تخم مرغ

یک تکه تست

نصف موز

ناهار:

یک فنجان پنیر خامه ای

یک تخم مرغ پخته شده

پنج بادام زمینی

شام:

دو هات داگ (بدون سس)

یک فنجان کلم بروکلی

نصف فنجان هویج

نصف  موز

نصف فنجان بستنی وانیلی

روز سوم

صبحانه:

۵ بادام زمینی

یک تکه پنیر چدار

یک سیب کوچک

ناهار:

یک تخم مرغ آب پز

یک تکه تست

شام:

یک فنجان تن ماهی

نصف موز

یک فنجان بستنی وانیلی

نوشیدنی در رژیم سه روزه

آب بهترین چیزی است که می توانید در رژیم لاغری سه روزه بخورید. بنابراین تا آنجا که می توانید آب بنوشید! شیرین کننده های مصنوعی برای شما یا قند خون شما مناسب نیست، بنابراین سعی کنید از آنها اجتناب کنید. تنها شیرین کننده مصنوعی که ما در رژیم نظامی داریم در قهوه شما است. شما همچنین می توانید چای گیاهی را هم در سه روز رژیم بنوشید.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

انواع رژیم های لاغری عبارتند از:

رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا، کربوهیدرات کم، و پروتئین متوسط و کافی است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اساس رژیم کتوژنیک این است که فرد کالری بیشتری را از پروتئین و چربی به دست آورده و کربوهیدرات کم‌تری را دریافت نماید. در این نوع رژیم، بیشتر کربوهیدراتی که هضم آن آسان است مانند شکر، نوشابه، شیرینی‌ها و نان سفید از برنامه غذایی فرد حذف می‌گردد.

رژیم دانمارکی

رژیم غذایی نوردیک نوعی رژیم غذایی است که بر روی غذاهای محلی در کشورهای شمال اروپا ( نروژ ، دانمارک ، سوئد ، فنلاند و ایسلند ) تمرکز دارد .

این رژیم غذایی در سال ۲۰۰۴ توسط گروهی از متخصصان تغذیه ، دانشمندان و سرآشپزها برای مقابله با افزایش نرخ چاقی و شیوه های کشاورزی ناپایدار در کشورهای شمال اروپا ایجاد شد .

در مقایسه با یک رژیم غذایی معمولی ​​غربی ، حاوی قند و چربی کمتری است اما حاوی مصرف فیبر و غذاهای دریایی در این رژیم دو برابر رژیم غذایی غربی است .

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری یک ماهه

رژیم دوکان

رژیم دوکان یک رژیم لاغری با پروتئین بالا و کم کربوهیدرات است که به چهار مرحله تقسیم می شود . این رژیم توسط دکتر پیر دوکان ، پزشک عمومی فرانسوی متخصص در زمینه مدیریت وزن ایجاد شده است .

دکتر دوکان این رژیم غذایی را در دهه ۱۹۷۰ با الهام از یک بیمار چاق ابداع کرد و گفت برای لاغر شدن ، به استثنای گوشت ، از خوردن هر غذایی می توان صرف نظر کرد .

وقتی دکتر دوکان دید بسیاری از بیماران با این رژیم غذایی ، کاهش وزن را تجربه کردند ، رژیم دوکان را در سال ۲۰۰۰ منتشر کرد . این کتاب سرانجام در ۳۲ کشور جهان منتشر شد و به یک کتاب پرفروش بزرگ تبدیل شد .

رژیم کانادایی

در رژیم کانادایی به دلیل ۱۳ روز تغذیه به شدت محدود و بسیار نامناسب و ناکافی به بدن‌ شوک وحشتناکی وارد می‌شود، به طوری که پس از پایان دوره به علت کمبود منابع اصلی، بدن دچار قحطی شده و تمایل به خوردن انواع و اقسام مواد خوراکی در آن افزایش می‌یابد. هر چند بیان شده کاهش وزن با رژیم کانادایی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما در زمان مقایسه وزن در رژیم کانادایی با قبل از آن فقط چربی‌های بدن آب نشده، بلکه بدن در این مدت آب بسیار زیادی نیز از دست می‌دهد. وقتی به بدن در مدت زمان کوتاه شوک زیادی وارد شود به جای سوزاندن چربی، آن را ذخیره می‌کند تا از انرژی آن در اعمال حیاتی مثل ضربان قلب و تنفس استفاده نماید.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

این انتخاب با هدف کم کردن زمان مورد نیاز برای آشپزی انجام شده است. چای سبز یک نوشیدنی چربی سوز است. صدای ایران- طرز تهیه خیار شور خوشمزه به روش خانگی ابتدا قسمت های اضافی خیارها را جدا می کنیم ( توجه داشته باشید که نباید به پوست خیار صدمه بزنیم ) سپس به همراه شوید و ترخون می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان برود.مرحله دومپس از اینکه آب اضافی خیار و سبزیجات رفت آنها را برای اطمینان با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. میتوانید این سس را هم در انواع سالاد و هم در خوارکهای گوشت و سبزیجات کبابی به کار ببرید. در این نوشته با انواع روشهای موثر برای لاغری سریع و رسیدن به اندام متناسب و جذاب آشنا شدید. یکی از آن روشهای وسوسهانگیز و جذاب دنیای تناسب اندام. در این مقاله، از رژیم کتو یا کتوژنیک میگوییم و اینکه چهکسانی باید دور آن را خط بکشند. اگر می خواید وزن کم کنید و وزنتون پایدار بمونه باید سالم غذا خورن رو به سبک همیشگی زندگیتون تبدیل کنید. با وجود این سسها، مقدار چربی مناسب و مواد غذایی طبیعی، رژیمی مناسب و سالم خواهید داشت. اکثر چربی های سالم حاوی کاربید خالص صفر هستند، به خصوص انواع رژیم لاغری ذکر شده در زیر که همگی در نمونه رژیم کتوژنیک اصولی یافت می شوند.

رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه

شروع یک رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه یک هدف ستودنی است، اما ضروری است که با یک ذهنیت سالم و یک برنامه واقع بینانه به آن نزدیک شوید

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری 7 روزه

تعیین اهداف واقع بینانه و پیگیری پیشرفت خود

تعیین اهداف دست یافتنی و واقع بینانه پایه و اساس موفقیت در رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه است. هدف خود را به نقاط عطف هفتگی تقسیم کنید تا به شما کمک کند در مسیر و با انگیزه بمانید.

نظارت منظم بر پیشرفت خود با استفاده از دفترچه خاطرات غذایی و ردیاب تناسب اندام می تواند به شما کمک کند تا هر گونه تنظیمات لازم را در برنامه خود انجام دهید.

ترکیب ورزش منظم با رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه

ترکیب یک رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه با ورزش منظم برای موفقیت در کاهش وزن بسیار مهم است. حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت هوازی با شدت شدید در هفته، همراه با فعالیت های تقویت کننده عضلات در دو یا چند روز در هفته را هدف قرار دهید.

عضله سازی نه تنها متابولیسم شما را افزایش می دهد، بلکه به شما کمک می کند کاهش وزن خود را طولانی مدت حفظ کنید.

نتیجه

دستیابی به یک رژیم کاهش وزن 8 کیلوگرمی در یک ماه مستلزم تعیین اهداف واقع بینانه، ایجاد کمبود کالری از طریق یک برنامه غذایی متعادل، ترکیب ورزش منظم، هیدراته ماندن، اولویت دادن به خواب و حفظ عادات سالم طولانی مدت است.

با پیروی از این نکات و دستورالعمل های تخصصی می توانید با موفقیت به هدف کاهش وزن خود برسید و از یک سبک زندگی سالم تر و رضایت بخش تر لذت ببرید

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

جوش سر سیاه یا “جوش کمدون” به عنوان یک مشکل پوستی رایج شناخته می‌شود. این نوع جوش‌ها اغلب به دلیل تراکم بالای چربی، ذخیره شده در منافذ پوستی، ایجاد می‌شوند. ترکیب چربی، سلول‌های مرده و باکتری‌ها در منفذ باعث تشکیل توپولوژی سیاه رنگ می‌شوند. در ادامه با روش های درمان جوش سرسیاه آشنا شوید.

درمان جوش های سر سیاه

به طور خلاصه برخی از علل جوش سر سیاه شامل موارد زیر می‌شود:

  • افزایش فعالیت چربی در پوست.
  • تغییرات هورمونی در دوره‌های مختلف زندگی، مانند دوران نوجوانی یا دوران قاعدگی.
  • استفاده از محصولات ضد آکنه نامناسب یا غیرمناسب برای پوست.
  • استفاده از آرایشی یا محصولات پوستی غیرمناسب یا حساس‌کننده.
  • تماس مستقیم با آلودگی یا آلودگی هوا.

بیش تر بدانید: انواع روش های درمان جوش زیر پوستی

کنترل جوش‌های سر سیاه و بهبود وضعیت پوست

روش‌های تمیزکاری پوست: استفاده از محصولات تمیزکننده پوست مناسب و ملایم، شستشوی منظم صورت و پاکسازی عمقی پوست با محصولات خاص می‌تواند به کاهش تراکم چربی و جلوگیری از تشکیل جوش‌های سر سیاه کمک کند.

استفاده از محصولات ضد آکنه: استفاده از محصولات ضد آکنه، مانند کرم یا ژل ضد آکنه، که حاوی مواد مانند اسید سالیسیلیک، رزورسینول و پروکسید بنزویل هستند، می‌تواند به تسریع ترشح چربی پوست، کاهش التهاب و جلوگیری از تشکیل جوش‌ها کمک کند.

تغذیه مناسب: رعایت یک رژیم غذایی سالم و متنوع، با مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و آب به میزان کافی می‌تواند به بهبود وضعیت پوست کمک کند.

داشتن روزمره‌های بهداشتی مناسب: مراقبت از پوست با استفاده از محصولات مناسب، انتخاب صحیح آرایشی و عدم استفاده از محصولات ناسازگار می‌تواند در کاهش جوش‌های سر سیاه موثر باشد.

بیش تر بدانید: جای جوش را چگونه درمان کنیم؟

درمان حرفه ای جوش سر سیاه

برای درمان جوش‌های سرسیاه و بهبود وضعیت پوست، بهتر است به متخصص پوست و زیبایی یا پزشک متخصص مراجعه کنید. آنها می‌توانند بر اساس وضعیت شما تشخیص دقیق تری بگذارند و درمان‌های حرفه‌ای مناسب را توصیه کنند. درمان‌های حرفه‌ای عموماً شامل موارد زیر می‌شوند:

داروهای موضعی: پزشک ممکن است داروهای موضعی مانند کرم‌ها، ژل‌ها، لوسیون‌ها و کلیراتیو‌ها را برای درمان جوش‌های سرسیاه تجویز کند. این داروها می‌توانند عملکرد ضد التهابی، ضد باکتریایی و کاهش تولید چربی را داشته باشند.

روش‌های لیزری: روش‌های لیزری مانند لیزر CO2 و لیزر Nd:YAG می‌توانند جوش‌های سرسیاه را کاهش دهند و به بهبود پوست کمک کنند. این روش‌ها معمولاً توسط پزشکان متخصص پوست و زیبایی انجام می‌شوند

درمان‌های فوتودینامیک: درمان‌های فوتودینامیک مانند IPL (نور متقاطع) و PDL (لیزر دیود پالسهای رنگی) نیز می‌توانند برای کاهش جوش‌های سرسیاه و بهبود پوست مؤثر باشند.

درمان‌های ترمیمی پوست: در صورت وجود جوش‌های سرسیاه عمیق یا اسکار، پزشک ممکن است روش‌های ترمیمی پوستی مانند پیلینگ شیمیایی، میکرونیدلینگ یا روش‌های دیگر را توصیه کند.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

وقتی جوش در صورت و بدن ظاهر می‌شود نتیجه بسته شدن فولیکول‌های مو است.

چربی، گرد و غبار و سلول‌های مرده پوست روی سطح پوست منافذ آن را مسدود کرده و جوش یا عفونت‌های موضعی کوچکی را ایجاد می‌کند.

دارو‌ها برای پاک کردن باکتری‌ها و خشک کردن چربی‌های اضافی که منجر به آکنه می‌شوند، به کار می‌روند که برای درمان جوش صورت و بدن موثر هستند.

درمان جوش صورت با آنتی بیوتیک

درمان کردن التهاب در نواحی پوستی می‌تواند از رشد کردن جوش‌های صورت جلوگیری کند و تاثیرات ضد التهابی آنتی بیوتیک‌ها به درمان جوش‌ها کمک می‌کند.

این تاثیر حتی از قدرت آنتی بیوتیک‌ها در کشتن باکتری نیز بیشتر است. به عنوان مثال گروه تتراسایکلین برای جای جوش از آنتی بیوتیک‌ها نظیر داکسی سایکلین و مینوسیکلین می‌تواند تولید مولکول‌های التهابی را محدود کند.

دوره درمان جوش صورت با داکسی سایکلین بستگی به شدت بیماری و سابقه پزشکی بیمار دارد.

بیش تر بخوانید: درمان جای جوش

آن‌ها همچنین می‌توانند آنزیم‌های بیش فعال تخریبی به نام متالوپروتئیناز‌های ماتریس را محدود کنند.

معمولا این آنزیم‌ها با نابود کردن بافت‌های قدیمی و فضا را برای بافت‌های جدید فراهم آورده و به سالم ماندن پوست ما کمک می‌کنند.

اما زمانی که این آنزیم‌ها بیش فعال باشند، توانایی آسیب رساندن به مو و غدد چربی در اطراف بافت‌ها و ساختار صورت را پیدا می‌کنند.

اگر این اتفاق رخ دهد، آنزیم‌های فوق زمینه را برای شکل گرفتن ضایعات جوشی بزرگ، خشن، قرمز و کیستی را فراهم کرده و همچنین منجر به شکل گرفتن زخم‌های تو رفته بر روی پوست می‌شوند.

به همین دلیل است که آنتی بیوتیک‌ها برای درمان جوش‌های صورت، زخم مو‌های ریزش کرده، روزاسه، برجستگی‌های ناشی از ژیلت (جوش پس از اصلاح) و سایر مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علت جوش در بدن

علت جوش در بدن در ابتدا به دلیل به وجود آمدن تغییرات در شرایط هورمون ها ناشی می شود و با گذر زمان شرایط محیطی و عدم مراقبت ها می تواند وجود ان ها را تشدید کند به همین دلیل باید متناسب با جوش هایی که در بدن ایجاد می شود باید راهکارهای مناسبی را در پیش گیریم تا بتوانیم شدت آنها را کاهش و یا به طور دائم از آن ها خلاص شویم.

در ابتدا لازم است بدانید که وجود جوش در بدن نشانه ی جوانی شما است زیرا زمانی که آثار پیرشدگی در شما نمایان می شود دیگر شاهد هیچ گونه جوش در بدن نخواهید بود به همین دلیل نسبت به آنها زیاد نگران نباشید ولی در برخی مواقع ممکن است میزان آنها بیش از حد انتظار است که باید روش های مطلوبی در نظر گرفته شود.

 

امروزه برای درمان علت جوش و البته جوش های موجود راهکارهای مختلفی موجود است از انواع داروهای شیمیایی تا مواد طبیعی مختلف می توان تنوع وسیعی از روش های درمان جوش ها در نظر گرفت ولی قبل از هر اقدامی باید دلیل و علت به وجود آمدن آن ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

بیماران باید قبل از انجام  عمل لاغری حتما تعدادی آزمایش و تست را پشت سر بگذارند. برخی از مهمترین تست ها در ادامه آورده شده است. دقت کنید که برخی از این تست ها ضروری هستند. اما برخی دیگر یا برای احتیاط درخواست می شوند یا تنها در برخی عمل ها درخواست می شوند (چون روش های جراحی متفاوتند برای مثال ما عمل اسلیو معده ، بای پس معده یا ساسی بای پس معده و … داریم).

برخی از مهمترین تست ها و آزمایش قبل از عمل لاغری عبارتند از:

  • سونوگرافی شکم و لگن
  • آندوسکوپی مری معده و دئودنوم یا دوازدهه
  • سونوگرافی شکمی
  • اشعه ایکس قفسه سینه یا چست ایکس ری
  • کولونوسکوپی
  • اکوکاردیوگرام
  • الکتروکاردیوگرام (EKG)
  • سیگموئیدوسکوپی
  • ماموگرافی (برای برخی از بانوان)
  • سونوگرافی لگن
  • آزمایش عملکرد ریوی
  • تست استرس

آزمایشات مشخص و اساسی قبل از جراحی لاغری که توسط جراح لاغری مطرح می شوند شامل:

  • شمارش پلاکت های خون
  • آزمایش ادرار
  • آزمایش پانل خون(chemistry panel: مجموعه ای از چندین آزمایش کامل خون) که حدود ۲۰ ماده شیمیایی درون خون را نشان می دهد.

هدف از این آزمایشات چیست؟

  • قبل از جراحی لاغری لازم است که یک ارزیابی دقیق و کلی از سلامت بیمار انجام شود.
  • بهترین راه برای جلوگیری از عوارض احتمالی جراحی، یافتن عامل آن پیش از عمل است
  • اطلاع از عملکرد مناسب تیروئید بیمار بسیار مهم است
  • زیرا کم کاری غده تیروئید پس از عمل جراحی می تواند منجر به مرگ بیمار شود.
  • اگر دیابتی هستید باید قند خونتان را کنترل کنید.
  • به علت اینکه قند می تواند فشار قلب را بالا ببرد قلبتان نیز تماما ارزیابی می شود.

این آزمایشات مشخص می کند که بیمار دچار نقص عملکرد کبدی، مشکلات تنفسی، وجود مایعات بیش از حد در بافت ها، اختلال در نمک و مواد معدنی مایعات بدن و یا سطح غیر طبیعی چربی خون هست یا خیر.

آیا جراحی لاغری برای من مناسب است؟

همه ی افراد چاق نمی توانند کاندید خوبی برای جراحی لاغری باشند و باید فاکتور های لازم را داشته باشند.کاندید مناسب برای جراحی لاغری باید هم به اندازه ای سالم باشد که بتواند زیر تیغ جراحی دوام آورد

و در عین حال آنقدر چاق باشد که جراحی برای او ضروری باشد.نه تنها آمادگی جسمانی برای انجامجراحی لاغری اهمیت دارد بلکه آمادگی روحی و روانی نیز برای تحمل تغییرات ظاهری و رویه زندگی و غیره نیاز است.  با اینکه پاسخ نهایی سوال (( آیا جراحی لاغری برای من مناسب است؟)) را جراح لاغری پس از انجام ارزیابی هاو آزمایشات مختلف به بیمار می دهد.

منبع: https://www.sleevedr.ir/

 

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

معمولا افرادی که دچار چاقی بیش از حد هستند با راهکارهای ساده مثل ورزش و رژیم لاغری نمی توانند وزن خود را کم کنند و تصمیم به انجام عمل لاغری  مانند عمل اسلیو معده می گیرند.

اما درباره این جراحی لاغری شایعاتی اعم از اینکه جراحی اسلیو جان شما را به خطر می اندازد! احتمال بازگشت وزن پس از عمل اسلیو معده بسیار بالا است، با عمل اسلیو مواد مغذی مورد نیاز به بدن نمی رسد، زخم های ایجاد شده پس از این عمل لاغری از بین نمی رود، خطر مرگ در کمین افرادی است که جراحی اسلیو معده انجام داده اند و ... وجود دارد که افراد را برای انجام جراحی لاغری دچار شک و تردید می کند؛ به همین دلیل ما قصد داریم طبق مطالعات علمی انجام شده صحت و سقم این شایعات را بررسی کنید.

عمل اسلیو معده تاثیری در کاهش وزن ندارد

جراح لاغری در مراحل اولیه چاقی رژیم لاغری و انجام تمرینات ورزشی را به افراد پیشنهاد می کنند اما در صورتی که در هنگام محاسبه bmi شاخص توده بدنی فرد بیشتر از 35 باشد و با روش های معمول موفق به کاهش وزن نشده است؛ تنها راه ایمنی که برای درمان چاقی وجود دارد انجام عمل لاغری اسلیو معده است. این را می توانید از تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند دریابید.

زخم های ایجاد شده طی عمل اسلیو از بین نمی روند

برخلاف روش های قدیمی جراحی لاغری که زخم های عمیق روی پوست ایجاد می شد؛ اما امروزه انجام جراحی های لاغری با روش های پیشرفته مثل روش لاپاراسکوپی انجام می گیرد که تنها با ایجاد چند برش بسیار کوچک بر روی سطح شکم قابل انجام است. در نتیجه این روش جراحی درد کمتر، بهبودی سریعتر، جای زخم و خونریزی کمتر به همراه دارد و طبیعتا عوارض آن نیز بسیار کمتر خواهد بود. مراقبت های پس از عمل اسلیو را اگر انجام دهید به راحی می توانید نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

شانس مرگ بعد از عمل اسلیو بیشتر از مرگ در اثر چاقی است!

یکی از شایعات رایج درباره عمل اسلیو که بیش از هر چیز باعث رعب و وحشت بیماران می شود احتمال مرگ در اثر عمل اسلیو معده است. اما اگر علمی بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم باید بدانید که تجمع چربی بیش از حد در بدن باعث کاهش طول عمر می شود چرا که این افراد به مرور به بیماری های مرتبط به چاقی مانند دیابت نوع دو، بیماری های قلبی، فشار خون بالا و ... مبتلا می شوند که احتمال مرگ زودرس را در این افراد بالا می برد.

پس از عمل اسلیو نمی توان باردار شد

پزشکان توصیه می کنند که بیماران برای باردار شدن پس از عمل لاغری یک سال صبر کنند؛ زیرا بارداری امکان دارد با برنامه کاهش وزن تداخل داشته باشد. اما به طور کلی عمل اسلیو هیچ تاثیری در قابلیت بارداری، زایمان و شیردهی نخواهد داشت.

از آنجا که بسیار از افراد به دلیل چاقی و اضافه وزن دچار ناباروری می شوند پس کاهش وزن گامی موثر در فرزندآوری است.

به طور کلی اگر پس از انجام عمل اسلیو معده قصد باردار شدن دارید، قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید و سطح ویتامین D خون خود را به طور مرتب کنترل کنید.

منیع: https://www.sleevedr.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

عمل اسلیو یکی از راه‌های درمان چاقی با روش جراحی معده است که با هدف کاهش حجم معده در افرادی که درگیر چاقی و اضافه وزن بالایی هستند انجام می‌گیرد. این جراحی تحت عنوان گاسترکتومی اسلیو لاپاراسکوپی معرفی می‌شود. با عمل اسلیو حدود ۸۰ درصد از معده برداشته شده و تنها قسمتی لوله مانند از آن که هم‌شکل و هم‌اندازه یک موز است باقی می‌ماند.

پس از این جراحی با توجه به اینکه معده بسیار کوچک شده، فرد اشتهای کمی خواهد داشت و در این صورت خیلی راحت‌تر می‌تواند وزن اضافه خود را کاهش دهد. همچنین تغییرات هورمونی گوارشی به دلیل برداشته شدن بخش اعظم معده سبب تسریع کاهش وزن می‌شود. این تغییرات هورمونی در بهبود علائم ناشی از چاقی مثل بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا و دیابت نیز مؤثر است.

بیش تر بدانید: تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند

عمل اسلیو چه عوارضی دارد؟

مانند هر عمل دیگری، عمل اسلیو نیز با عوارض احتمالی کوتاه‌مدت و بلندمدت همراه است. مهم‌ترین عوارض احتمالی ناشی از عمل اسلیو به شرح زیر است:

  • خونریزی زیاد
  • عفونت معده
  • پاسخ منفی بدن به داروهای بیهوشی
  • ایجاد لخته‌های خونی
  • اختلالات خونی و ریوی
  • نشت غذا از محل بریده‌شده معده

عوارض بلندمدت احتمالی این عمل به‌صورت زیر است:

  • انسداد دستگاه گوارش
  • رفلاکس اسید معده
  • هیپوگلایسمی (کاهش قند خون)
  • سوءتغذیه
  • استفراغ

آزمایشات و مراقبت‌های قبل از عمل اسلیو

روز عمل، آزمایش های قبل از عمل لاغری اتی به‌منظور ارزیابی کامل شرایط جسمانی تجویز می‌شود. مهم‌ترین این آزمایش‌ها و مراقبت های بعد از عمل اسلیو عبارت‌اند از:

  • معاینه کامل جسمانی
  • آزمایش CBC، سونوگرافی صفراوی و سایر تست‌های سنجش شرایط جسمانی
  • کنترل بیماری‌هایی مثل بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا و مشکلات ریوی
  • مشاوره تغذیه
  • برگزاری جلساتی برای آشنایی با نوع جراحی و شرایط پس از عمل
  • مشاوره با روان‌پزشک برای اطمینان از آمادگی روانی فرد برای انجام عمل اسلیو

مزایای عمل اسلیو

این عمل نسبت به سایر عمل‌های لاغری دارای مزایای زیر است:

  • کاهش اندازه معده و القای سیری زودرس
  • عدم نیاز به کاهش سایز روده و یا و قطع کردن و اتصال مجدد آن
  • عملکرد نرمال معده پس از عمل و محدودیت‌های کمتر غذایی پس از عمل
  • عمل کم تهاجمی‌تر و با عوارض کمتر نسبت به بای پس معده
  • برداشته شدن غده‌های ترشح‌کننده هورمون گرلین و درنتیجه کاهش اشتهای طولانی‌مدت

کدام عمل برای لاغر شدن مناسب‌تر است؟

این که عمل اسلیو بهتر است یا عمل بای پس به تصمیم پزشک بستگی دارد. پزشک با در نظر گرفتن موارد زیر نوع عمل متناسب با شرایط شما را انتخاب می‌کند.

  • شاخص توده بدنی (BMI) فرد
  • سابقه درمانی
  • شرایط جسمانی و بیماری‌های زمینه‌ای
  • انتظارات و توقعات شما از عمل لاغری

منبع: https://www.sleevedr.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

انتخاب بهترین جراح لاغری در تهران، به ‌عنوان مهم‌ترین نکته برای انجام این جراحی‌ها شناخته می‌شود و از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد.

به‌ همین دلیل است که می‌خواهیم در ادامه این مبحث، اطلاعات خاصی در رابطه با ویژگی‌های بهترین جراح لاغری در تهران برای شما داشته باشیم. بر اساس آمار انجام‌ شده، میزان چاقی‌های افراد به بالاترین حد رسیده است و این ‌موضوع سبب شده تا افراد بسیاری از راهکار جراحی لاغری استفاده داشته باشند.

به‌ غیر از مورد فوق، سازمان مدیریت و جلوگیری از بیماری‌های افزایش وزن و دیگر موارد در کشور آمریکا این آمار را دریافته که بیشتر از یک ‌سوم افراد این کشور درگیر بیماری چاقی شده‌اند.

دلایل بسیار زیادی عامل مؤثر برای افزایش وزن و چاقی افراد می‌باشد

البته دلایل بسیار زیادی عامل مؤثر برای افزایش وزن و چاقی افراد می‌باشد. در هر صورت چاقی به ‌عنوان یک بیماری و معضل خطرناک به حساب می‌آید که افراد نیاز دارند تا از طریق راهکارهای اصولی و حرفه‌ای برای کاهش وزن خود تلاش کنند.

بر اساس این ‌که آمار زیاد افراد مبتلا به چاقی محاسبه شده ‌است، اغلب افراد در پی استفاده از راهکارهای جراحی‌های لاغری می‌باشند. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی نتیجه جراحی‌های لاغری، انتخاب بهترین جراح دراین‌باره می‌باشد.

بیش تر بدانید: آیا با بیماری واریکوسل در مردان آشنایی دارید؟

ضروری بودن انجام جراحی لاغری بر چه اساس می‌باشد؟

قابل ‌مشاهده است که افزایش وزن در دنیای پیرامون ما در تمامی کشورها به خصوص کشور ما ایران بسیار زیاد شده‌ است و به ‌عنوان یک عامل بسیار خطرناک و جدی برای شکل‌گیری انواع بیماری‌های مختلف شناخته می‌شود.

حتی امکان دارد که برخی از این بیماری‌ها بر اثر چاقی کشنده باشند و اگر بخواهیم مهم‌ترین این بیماری‌ها را نام ببریم، می‌توانیم به مواردی همچون دیابت نوع دوم، سرطان سینه، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان کولون و دیگر موارد اشاره کنیم.

حال با این مسائل درمی‌یابیم که اضافه ‌وزن و چاقی فقط روی ظاهر افراد تاثیرگذار نخواهد بود، بلکه می‌تواند دریچه‌ای برای مبتلا شدن افراد به بیماری‌های خطرناک دیگر باشد و سلامتی آن‌ها را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

موارد موثر روی جراحی لاغری

یکی از تأثیرگذارترین مواردی که روی جراحی لاغری و نتیجه آن مؤثر است، پزشک جراحی می‌باشد و در کنار آن نوع استفاده از جراحی مد نظر کمک خواهند کرد تا فرد، تعادل وزن را تجربه کند.

در حالت کلی راهکارهای مختلفی از جراحی‌ها ارائه می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و خصوصیات مخصوص خود می‌باشند و وظیفه جراح مربوطه در این است تا بتواند بر اساس نیازهای یک بیمار و شرایط بدنی او بهترین جراحی را برای او در نظر بگیرد.

شرایط انجام این عمل‌ها به گونه ایست که تاثیر مستقیم روی معده افراد خواهند گذاشت و با تغییراتی که در بخش گوارشی افراد رخ خواهد داد، افراد با سرعت بیشتری احساس سیری خواهند کرد و به ‌مرور زمان اندازه معده آن ها مواد غذایی کمتری را جا خواهد داد و این عامل مؤثری برای از بین بردن وزن‌های اضافه افراد خواهد شد.

همان‌طور که گفتیم، مهم‌ترین تاثیرگذاری روش جراحی، به جراح لاغری مربوط می‌باشد. برای این ‌که اطلاعاتی در رابطه با خصوصیات و ویژگی بهترین جراح لاغری در تهران داشته باشید، در ادامه این مبحث با ما باشید.

منبع: https://www.sleevedr.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

امروزه با دنیای ماشینی و عدم تحرک کافی و از سوی دیگر گرایش به سمت فست فودها خیلی از افراد دچار افزایش وزن و چاقی شده اند که در این بین هستند افرادیکه افزایش وزن آنها حتی به بیش از ۲ برابر وزن نرمال هم می‌رسد تا جاییکه این افزایش غیر طبیعی وزن نه تنها اراده شروع فعالیت ورزشی و پیروی از رژیم غذایی مناسب جهت کاهش وزن را از آنها سلب میکند بلکه سلامتی آنها را بشدت تهدید مینماید و میتواند باعث‌ سکته قلبی ، افزایش فشار خون ، دیابت و حتی مرگ های ناگهانی برای ایشان شود که در این زمان روش های درمانی خاص نظیر جراحی چاقی مثل اسلیو و بایپس معده راهگشا است .

جراح لاغری در خصوص افرادی که نامزد جراحی لاغری به روش اسلیو و بایپس معده هستند گفت: افرادیکه نامزد اینگونه جراحی ها میباشند بایستی شرایط زیر را داشته باشند :

  • شاخص توده بدنی بالای ۴۰، شاخص توده بدنی بالای ۳۵ همراه با بیماری مرتبط با چاقی،
  • شاخص توده بدنی بالای ۳۰ همراه دیابت تیپ دو غیرقابل کنترل و

بیش تر بدانید: هزینه جراحی لاغری چقدر است؟

مزایای جراحی لاغری

در اینگونه جراحی ها ما اقداماتی نظیر کاستن از حجم معده به تنهایی یا همراه با تغییر مسیر غذا و ایجاد اخلال جذب کالری را انجام میدهیم که نتایج و فواید جراحی لاغری آن بعد از عمل به شرح زیر است:

  • _ کاهش وزن حدود ۵۰ الی ۷۰ درصد وزن اضافی
  • _بهبودی دیابت تیپ دو در ۷۵-۸۰ درصد مبتلایان به این نوع دیابت
  • _کنترل فشار خون بالا در اکثر بیماران
  • _اصلاح مشکل خواب بیماران
  • _افزایش امید به زندگی در بیماران دیابتی حدود ۱۰ سال
  • _کاهش بروز سرطان های رحم،پستان روده بزرگ، معده و ده ها فواید موثر دیگر که در این مطلب نمیگنجد.

در خصوص افرادیکه تصمیم به انجام جراحی چاقی دارند افزود برای کسب نتایج بهتر ما توصیه می‌کنیم یکماه قبل از جراحی و حدودا یک تا دو ماه پس از جراحی لاغری اسلیو و بایپس معده ، ورزش بدنسازی تحت نظر مربی بدنسازی آگاه به علوم نوین بدنسازی بصورت استاندارد انجام شود تا علاوه بر کاهش وزن بیمار به فرم بدنی ایده ال تر و قدرت بیشتر عضلانی دست یابد ضمن آنکه عوارض پس از عمل نظیر تحلیل و آتروفی عضلات به حداقل میرسد و آنکه با بالانس هورمون های بدن مثل تیرویید شرایط ایده آل تری برای بیمار بوجود میاید.

سن مناسب جراحی لاغری

این پزشک فوق تخصص شرط سنی برای اعمال جراحی چاقی را حداکثر ۷۰ سال و حداقل حدود ۱۴ الی ۱۶ سال دانست که البته ممکن هست در شرایطی استثنائاتی وجود داشته باشد. همچنین شما باید مراقبت های بعد از اسلیو معده لاغری را جدی بگیرید.

منبع: https://www.sleevedr.ir/

  • Elnaz Shokri