سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

وقتی جوش در صورت و بدن ظاهر می‌شود نتیجه بسته شدن فولیکول‌های مو است.

چربی، گرد و غبار و سلول‌های مرده پوست روی سطح پوست منافذ آن را مسدود کرده و جوش یا عفونت‌های موضعی کوچکی را ایجاد می‌کند.

دارو‌ها برای پاک کردن باکتری‌ها و خشک کردن چربی‌های اضافی که منجر به آکنه می‌شوند، به کار می‌روند که برای درمان جوش صورت و بدن موثر هستند.

درمان جوش صورت با آنتی بیوتیک

درمان کردن التهاب در نواحی پوستی می‌تواند از رشد کردن جوش‌های صورت جلوگیری کند و تاثیرات ضد التهابی آنتی بیوتیک‌ها به درمان جوش‌ها کمک می‌کند.

این تاثیر حتی از قدرت آنتی بیوتیک‌ها در کشتن باکتری نیز بیشتر است. به عنوان مثال گروه تتراسایکلین برای جای جوش از آنتی بیوتیک‌ها نظیر داکسی سایکلین و مینوسیکلین می‌تواند تولید مولکول‌های التهابی را محدود کند.

دوره درمان جوش صورت با داکسی سایکلین بستگی به شدت بیماری و سابقه پزشکی بیمار دارد.

بیش تر بخوانید: درمان جای جوش

آن‌ها همچنین می‌توانند آنزیم‌های بیش فعال تخریبی به نام متالوپروتئیناز‌های ماتریس را محدود کنند.

معمولا این آنزیم‌ها با نابود کردن بافت‌های قدیمی و فضا را برای بافت‌های جدید فراهم آورده و به سالم ماندن پوست ما کمک می‌کنند.

اما زمانی که این آنزیم‌ها بیش فعال باشند، توانایی آسیب رساندن به مو و غدد چربی در اطراف بافت‌ها و ساختار صورت را پیدا می‌کنند.

اگر این اتفاق رخ دهد، آنزیم‌های فوق زمینه را برای شکل گرفتن ضایعات جوشی بزرگ، خشن، قرمز و کیستی را فراهم کرده و همچنین منجر به شکل گرفتن زخم‌های تو رفته بر روی پوست می‌شوند.

به همین دلیل است که آنتی بیوتیک‌ها برای درمان جوش‌های صورت، زخم مو‌های ریزش کرده، روزاسه، برجستگی‌های ناشی از ژیلت (جوش پس از اصلاح) و سایر مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علت جوش در بدن

علت جوش در بدن در ابتدا به دلیل به وجود آمدن تغییرات در شرایط هورمون ها ناشی می شود و با گذر زمان شرایط محیطی و عدم مراقبت ها می تواند وجود ان ها را تشدید کند به همین دلیل باید متناسب با جوش هایی که در بدن ایجاد می شود باید راهکارهای مناسبی را در پیش گیریم تا بتوانیم شدت آنها را کاهش و یا به طور دائم از آن ها خلاص شویم.

در ابتدا لازم است بدانید که وجود جوش در بدن نشانه ی جوانی شما است زیرا زمانی که آثار پیرشدگی در شما نمایان می شود دیگر شاهد هیچ گونه جوش در بدن نخواهید بود به همین دلیل نسبت به آنها زیاد نگران نباشید ولی در برخی مواقع ممکن است میزان آنها بیش از حد انتظار است که باید روش های مطلوبی در نظر گرفته شود.

 

امروزه برای درمان علت جوش و البته جوش های موجود راهکارهای مختلفی موجود است از انواع داروهای شیمیایی تا مواد طبیعی مختلف می توان تنوع وسیعی از روش های درمان جوش ها در نظر گرفت ولی قبل از هر اقدامی باید دلیل و علت به وجود آمدن آن ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

  • ۰۲/۰۳/۲۹
  • Elnaz Shokri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی