سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی

۱۴ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اشخاص زیادی وجود دارند که بر اثر بی حوصلگی، استرس های زیاد و ... اولین چیزی که به سراغ آن می روند غذا است. به این اختلال بولیمیا یا پرخوری عصبی گفته می شود. پرخوری در این افراد به یک وسواس تبدیل می شود. افرادی که به پرخوری عصبی مبتلا هستند، در صدد پیدا کردن بهترین روش لاغری هستند. در ادامه با انواع روش های لاغری آشنا می شوید.

علائم ابتلا به پرخوری عصبی چیست؟

  • تلاش برای پنهان کردن رفتارهای پرخوری، تنها غذا خوردن
  • فقدان کنترل بر روی خوردن، خوردن تا زمان ناراحتی جسمی و درد
  • خوردن در زمان خواب بقیه و جایگزین کردن خوراکی هایی که خورده شده است
  • خوردن مقدار زیادی غذا بدون تغییر مشهود در وزن
  • ناپدید شدن غذاها، پنهان کردن جعبه های خالی و بسته بندی ها در مکان های مختلف
  • نوسان بین پرخوری و روزه داری متناوب؛ وعده های غیر کامل یا فقدان غذا خوردن

روش های درمان پرخوری عصبی

پرخوری عصبی در اغلب موارد ریشه روحی و روانشناختی دارد؛ از این رو برای درمان این اختلال در ابتدا باید نوع پرخوری عصبی و علت به وجود آمدن آن در فرد را بررسی کرد. با توجه به نوع پرخوری عصبی، از روش‌های درمانی متفاوتی برای درمان پرخوری عصبی می‌توان استفاده کرد.

روش های لاغری

برای درمان چاقی و کاهش اضافه وزن می تواند از انواع روش های لاغری استفاده کنید. یکی از انواع روش های لاغری استفاده از رژیم های لاغری است. انواع رژیم های لاغری وجود دارند که برخی از آنها را معرفی می کنیم:

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یا کتو یک برنامه غذایی محبوب و شناخته شده برای سریع لاغر شدن است و افراد مشهور زیادی برای کاهش وزن از این رژیم لاغری استفاده کردند. رژیم کتوژنیک شاید در نگاه اول یک رژیم لاغری به نظر نرسد، چون یک رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا است!

رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای در واقع عادت‌ها و رژیم غذایی افرادی است که در اطراف دریای مدیترانه زندگی می‌کنند. به همین دلیل است که در این رژیم غذایی محدودیت‌های عجیب و غریب رژیم‌های لاغری دیگر دیده نمی‌شود. این نوع رژیم غذایی شامل میوه، سبزیجات، غلات، غذاهای دریایی، آجیل، حبوبات و روغن زیتون است. در رژیم مدیترانه ای جایی برای گوشت قرمز و غذاهای شیرین وجود ندارد و همچنین لبنیات به مقدار کمی در این نوع رژیم غذایی یافت می‌شود. رژیم مدیترانه ای، یک نوع رژیم غذایی معتبر، شناخته شده و مورد تأیید در سراسر دنیاست. از این نوع رژیم غذایی برای کاهش وزن، سلامت قلب و درمان بیماری‌ها نیز استفاده می‌شود.

منبع: https://www.dritm.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

در سال های اخیر مشاهده گر این هستیم که افراد زیادی به دنبال ورزش ها برای خفظ سلامتی و تناسب اندام می روند. اما برخی از افراد هم هستند که از ورزش برای لاغری استفاده می کنند. ورزش های متنوعی برای کاهش وزن و یا تناسب اندام وجود دارد که برای لاغری بسیار مفید هستند. در ادامه با برخی از این ورزش ها و به خصوص لاغری با پیاده روی بیشتر آشنا می شوید.

لاغری با ورزش

همانطور که گفتیم ورزش های متفاوتی برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد. این ورزش های مخصوص برای لاغری موضعی استفاده می شود. این ورزش های لاغری عبارتند از:

برای اینکه متوجه شوید که چقدر نیاز به کاهش وزن دارید می توانید با محاسبه bmi متوجه بشوید. ورزش هایی همانند اسکات می تواند به شما به عنوان ورزش برای لاغری پا کمک کند.

کالری سوزی با پیاده روی چگونه است؟

باید تا الان متوجه شده باشید که میزان کالری که در زمان پیاده روی می سوزانید در همه یکی نمی باشد بلکه این کالری سوزی بر اساس وزن و شدت و مدت زمان پیاده روی متفاوت است در واقع افرادی که پیاده روی می نمایند اگر وزنشان زیاد باشد میزان کالری که می سوزانند بیشتر بوده البته باید بدانید در زن و مرد این میزان متفاوت می باشد و نتایج نشان می دهد که میزان کالری سوزی در مردان در ورزش برای لاغری بیشتر است.

اگر می خواهید میزان کالری سوزی در شما افزایش یابد باید پیاده روی سخت انجام دهید به نحوی که مثلا از تپه یا کوهی بالا بروید و یا پیاده روی در جهت خلاف باد و یا اگر در خانه ورزش می نمایید با تردمیل شیب دار شروع کنید. همچنین می توانید برای این که میزان کالری سوزی شما افزایش یابد یک کوله پستی به همراه داشته باشید.

اگر می خواهید در طول چند هفته نیم الی یک کیلو گرم چربی سوزی داشته باشید باید روزانه به مدت یک ساعت آرام بدوید و یا راه بروید.

منبع: https://www.dritm.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

امروزه اکثر افراد دچار چاقی و اضافه وزن هستند. دغدغه اصلی این افراد پیدا کردن یک روش اصولی برای کاهش وزن است. برخی از افراد هم به طور موضعی دچار اضافه وزن می شوند. یکی از اصلی ترین جاها برای پاقی موضعی، شکم و پهلو می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با ورزش های لاغری شکم و پهلو بیشتر آشنا شوید.

راه های آب کردن شکم و پهلو

یکی از معضلات اکثر افراد جامعه ما و سایر کشورها چاقی شکم و پهلو است و بیشتر افراد به دنبال روش هایی برای لاغری شکم و پهلو خود هستند و دوست دارند یک اندام به اصطلاح مانکن داشته باشند. طبیعتا از جمله بهترین روش ها برای آب کردن شکم ورزش و استفاده از رژیم لاغری است.

بیشتر بخوانید: بهترین ورزش لاغری

تمرینات

ما در این بخش از وب سایت سیرا قصد داریم چند ورزش برای لاغری شکم و پهلو در خانه را به شما معرفی کنیم که به کمک آنها بتوانید به طور طبیعی چربی های شکم و پهلو خود را کاهش دهید.

ورزش دراز نشست برای لاغری شکم

هیچ ورزشی به اندازه دراز نشست یا همان کرانچ دشمن چربی های شکم نیست. با توجه به گزارشاتی که برخی از متخصصان تناسب اندام ارائه داده اند کرانچ بالاترین رتبه را در میان ورزش های چربی سوز دارد.

بیشتر بدانید تی آر ایکس برای لاغری

کرانچ کج برای آب کردن شکم

کرانچ کج شبیه دراز نشست معمولی است با این تفاوت که باید شانه سمت راست را به سمت چپ خود بلند کنید و بالا تنه چپ را پایین تر نگه دارید و برعکس. باید ۲ تا ۳ ست ۱۰ تایی این تمرین را در روز انجام دهید.

نشست معکوس برای لاغر کردن شکم

این حرکت ورزشی یک حرکت مناسب برای از بین بردن چربی شکم به خصوص در بانوان است.

حرکت نرمشی اسکوات یکی از ورزش های شکم

حرکت نرمشی اسکوات یک ورزش برای لاغری شکم است.

منبع: https://www.sira.fit/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

افراد زیادی هستند که امروزه به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند. دغدغه این افراد پیدا کردن بهترین روش لاغری است. برای لاغری و کاهش وزن راه های متفاوتی وجود دارد که در ادامه آنها را نام می بریم اما باید بگوییم که در این مقاله از دکتر آیتم قصد داریم درمورد رژیم لاغری نوم صحبت کنیم.

انواع مختلف روش های لاغری

برای لاغری و کاهش وزن راه های زیادی وجود دارد از جمله:

ورزش: یکی از مواردی که به افراد در کاهش وزن کمک بسزایی می کند استفاده از ورزش برای لاغری است.

رژیم لاغری سریع: رژیم های لاغری انواع مختلفی دارد اما با توجه به گفته های متخصصان تغذیه، رژیم های لاغری سریع به هیچ عنوان توصیه نمی شود. یکی از انواع رژیم های لاغری سریع، رژیم آب درمانی است.

رژیم لاغری اصولی: یکی دیگر از انواع رژیم های لاغری استفاده از رژیم های اصولی است که رژیم لاغری نوم و رژیم مدیترانه ای از جمله این رژیم ها هستند.

عمل های لاغری: افرادی که با استفاده از روش های لاغری قبل موفق به کاهش وزن نمی شوند به سراغ عمل های لاغری می رونهد. پس از محاسبه bmi توسط پزشک می توانند از انواع عمل لاغری که معروف ترین آن ها عمل اسلیو معده است استفاده کنند.

رژیم لاغری نوم

رژیم غذایی نوم یکی از انواع رژیم های مناسب برای افراد است که به کمک آن می توانید به تناسب اندام دست یابید. رژیم غذایی نووم از آن دسته رژیم های غذایی است که بسیار می تواند برای افراد جالب و تاثیر گذار باشد. رژیم نووم یا Noom از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۰۸ به سرعت رشد کرده و به یکی از رژیم های غذایی بیشترین جست و جو  تبدیل شده است. طبق گفته Noom، افرادی که از برنامه خود استفاده می کنند و یک سبک زندگی سالم را در پیش می گیرند می توانند انتظار داشته باشند که هفته ای ۱ تا ۲ پوند (۱/۵ کیلوگرم) وزن کم کنند.

گروه های غذایی Noom

این غذاهای کم کالری هستند و بیشترین غلظت مواد مغذی را در خود دارند، باید همان چیزی باشند که بیشتر از همه می خورید.

سبزیجات دلچسب: سیب زمینی شیرین، اسفناج، کلم بروکلی

میوه ها: سیب، توت فرنگی، بلوبری

نوشیدنی ها: چای و قهوه شیرین نشده

منبع: https://www.dritm.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

رژیم شیردهی برای بانوانی مورد استفاده قرار می گیرد که به تازگی مادر شده اند و نگران میزان اضافه وزن خود هستند. شما هم اگر به دنبال یک رژیم لاغری در دوران شیردهی هستید در ادامه با ما همراه باشید.

مهم ترین نقش در تغذیه هر کودکی را مادر بر عهده دارد. هر مادر در دوران بارداری حداکثر 12 کیلوگرم اضافه وزن پیدا می کند. به همین دلیل اکثر بانوان پس از بارداری به دنبال یک رژیم شیردهی می روند تا بتوانند به وزن ابتدایی خود قبل از بارداری برگردند.

همچنین گفتنی است که تغذیه کودک در دوران نوزادی بسیار مهم است بنابراین مهم است که مادر از یک رژیم لاغری اصولی استفاده کند. با به کار گیری بهترین روش لاغری می توانند کاهش وزن داشته و لاغر شوند.

چقدر پس از زایمان می توانیم رژیم را شروع کنیم؟

رسیدن به تناسب اندام پس از زایمان بسیار سخت است زیرا برنامه و روتین معمول مادر پس از زایمان به خاطر اضافه شدن یک عضو جدید، تغییر می کند. پس از مدتی حتی برای کاهش وزن می توانید از بهترین ورزش برای لاغری نیز استفاده کنید.  به همین دلیل به مادر باید فرصت داد تا به برنامه جدید زندگی خود عادت کند. پس از آن می تواند به مرور از انواع غذاهای کم کالری استفاده کند. همچنین می تواند لیست غذاهای سیرکننده را در برنامه غذایی خود جای دهد و نم نم به سراغ رژیم شیردهی برود.

اگر بر اساس یک رژیم کالری شماری از همان ابدا پس از زایمان میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهند؛ این امر می تواند بر تغذیه نوزاد آن ها تاثیر منفی بگذارد. به همین دلیل نیاز است که از مواد غذایی خوب و مقوی استفاده کنند.

چگونه رژیم شیردهی خود را حفظ کنیم؟

برای اینکه بتوانید رژیم خود را رعایت کنید باید واقع گرا باشید. یعنی با یک الی دو روز رژیم گرفتن انتظار کاهش وزن شدید نداشته باشید. همچنین نباید با محاسبه BMI از خود ناامید شوید. زیرا به مرور می توانید به وزن خود باز گردید. استرس و فشارهای عصبی می تواند شما را به سمت پرخوری عصبی سوق دهد. از این عوامل بپرهیزید.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

امروزه با وجود اضافه وزن و چاقی در نقاط مختلف اما دغدغه بسیاری از افراد شکم و پهلو است.یکی از راه های کاهش وزن موضعی استفاده از ورزش برای لاغری شکم و پهلو است. در ادامه با انواع و سریع ترین روش های لاغری شکم و پهلو بیشتر آشنا می شوید.

ورزش برای لاغری

مقوله ورزش برای لاغری، امری بسیار شایع است که طرفداران زیادی نیز دارد. افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند می توانند با استفاده از بهترین روش لاغری به کاهش وزن دست یابند. اما برخی از افراد نیز با توجه با محاسبه  bmi شاخص توده بدنی نرمال دارند اما در برخی نواحی دچار چاقی موضعی هستند. این افراد نیاز دارند که از یک سری ورزش های لاغری موضعی استفاده کنند. ورزش های موضعی عبارتند از:

لاغری با پیاده روی

پیاده روی صحیح و اصولی می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. البته باید بگوییم که برای استفاده از پیاده روی برای لاغری باید از یک برنامه ریزی صحیح استفاده کنید. اگر در مسیر کاهش وزن به این برنامه ریزی اصولی پایبند باشید زودتر می توانید در لاغری با پیاده روی به نتیجه برسید.

ورزش لاغری پا

ورزش لاغری پا به افرادی که به دنبال خوش فرم بودن پا و باسن خود هستند می تواند کمک کند. گفتنی است که آب کردن چربی های پا، ران و باسن همیشه سخت تر از نقاط دیگر بدن است. اما باید بدانید که ورزش برای لاغری پا می تواند تجمع چربی های قسمت پا را از بین ببرد.

ورزش برای لاغری شکم و پهلو

تمرین و ورزش برای لاغری شکم و پهلو سخت نیست و روش های متنوعی نیز برای این امر وجود دارد. برخی تمرین ها وجود دارند که در خانه و بدون وسیله هم می توان از آن استفاده کرد. برای این که سریع تر به نتیجه برسید باید 10 الی 15 دقیقه گرم کنید.

منبع: https://www.dritm.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

رژیم سه روزه لاغری یکی از روش هایی است که افراد از آن برای کاهش وزن سریع استفاده می کنند. این رژیم لاغری اسامی زیادی از جمله رژیم سه روزه آمریکایی، رژیم سه روزه ارتشی و ... دارد. این روش لاغری به فرادی توصیه می شود که بر اساس محاسبه bmi متوجه شده اند که اضافه وزن شدیدی ندارد و قصد کاهش وزن سریع را دارند. باید بگوییم که رژیم های لاغری به 2 دسته کلی رژیم لاغری سریع و رژیم لاغری اصولی تقسیم می شوند. رژیم سه روزه جزو رژیم های لاغری سریع است که این گونه از رژیم ها توسط پزشکان توصیه نمی شود. برای مثال سرعت برگشت وزن در رژیم سه روزه ارتشی به همان نسبت سرعت کاهش وزن، زیاد است.

رژیم سه روزه لاغری

همانطور که از اسمش نیز پیداست مدت زمان این رژیم 3 روز است و در این مدت زمان کم وزنی حدود 4/5 کیلو گرم را کاهش بدهند. البته باید بگوییم که رژیم لاغری سه روزه یک برنامه غذایی 3 روزه با 4 روز تعطیلی است.

افراد می توانند این رژیم را با چرخه های هفتگی تکرار کنند. شما با استفاده از یک رژیم کالری شماری می توانید میزان کالری دریافتی روزانه خود را محاسبه کنید. برای مثال میزان کالری مصرفی روزانه در رژیم سه روزه ارتشی تقریبا  1100 تا 1400 است.

انواع رژیم های لاغری

همانطور که گفتیم رژیم های لاغری متعددی وجود دارد. برخی از این رژیم ها سریع و برخی دیگر نیز یک روش لاغری سالم را ارائه می دهد.  در ادامه با برخی از رژیم های لاغری معروف آشنا می شوید. اما باید بگوییم که رژیم مدیترانه ای یک رژیم اصولی به شمار می رود.

رژیم لاغری یک ماهه

رژیم لاغری یک ماهه به شما یک برنامه غذایی ارائه می دهد که در طول 1 ماه می توانید بین 5 الی 10 کیلو کاهش وزن داشته باشید. در این رژیم لاغری انواع چربی های حذف شده و به جای آن پروتئین ها جایگزین می شوند. همچنین شما می توانید از برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان استفاده کنید.

رژیم فستینگ

رژیم فستینگ یا رژیم روزه خواری یک استراتژی کاهش وزن است که به کمک آن افراد می توانند کاهش وزن داشته باشند. این رژیم بدین صورت است که شما تصمیم می گیرید که فقط در 8 ساعت از روز غذا بخورید و پس از آن به شکل روزه داری هیچ مواد غذایی ای را مصرف نکنید.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

 

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

محاسبه bmi به شما کمک می کند تا متوجه بشوید که چه مقدار اضافه وزن و یا حتی کمبود وزن دارید. در محاسبه شاخص توده بدنی هر فرد از یک فرمول استفاده می شود. در این فرمول به فاکتورهایی همانند قد و وزن نیاز داریم. فرمول محاسبه bmi بدین صورت است که وزن بر حسب کیلوگرم را بر مجذور قد تقسیم می کنیم.

شاخص توده بدنی مناسب برای هر فرد در سنین متفاوت می تواند مختلف باشد. برای مثال در بزرگسالان شاخص توده بدنی نرمال در محدوده اعداد ۵/۱۸ تا ۹/۲۴ است. اما برای  کودکان و نوجوانان ۲ تا ۱۸ ساله باید فاکتورهای متفاوت دیگری همچون سن، جنسیت، قد و ... را در نظر گرفت.

در این مقاله از سیرا با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: علت ابتلا به بیماری دیابت چیست؟

شاخص توده بدنی چه چیزی را نشان می دهد؟

ممکن است پس از محاسبه BMI خود این سوال برایتان پیش بیاید که این شاخص توده بدنی چه کمکی به شما می تواند بکند؟ در پاسخ بایدبگوییم که این شاخص توده بدنی میتواند تفاسیر مختلفی داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با تفاسیر شاخص توده بدنی بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: غذاهای مضر برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر

شاخص توده بدنی بین 18/5 تا 24/9

این بازه از شاخص توده بدنی نشان می دهد که شما یک وزن نرمال دارید و زیاد نیازی به تغییر وزن وجود ندارد. باید بگوییم که افرادی که در این بازه قرار دارند کمتر در معرض بیماری های قلبی و یا مرتبط با چاقی هستند.

شاخص توده بدنی بین 25 تا 29/9

افرادی که در این بازه از شاخص توده بدنی قرار دارند باید بدانند که دچار کمی اضافه وزن هستند. با مراجعه به یک متخصص تغذیه و استفاده از رژیم خای لاغری می توانند به وزن دلخواه خود برسند. همچنین برای این امر می توانند از ورزش های لاغری نیز کمک بگیرند.

شاخص توده بدنی بیشتر از 30

شاخص توده بدنی بیشتر از 30 یک اخطار برای افراد به شمار می آید. اگر سریعا اقدام به کاهش وزن نکنید احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی بیشتر می شود.

منبع: https://www.sira.fit/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

رژیم مدیترانه ای یک روش برای لاغری و کاهش وزن است که از سال 1960 شروع به استفاده شد. افرادی که به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند از راه های متفاوتی  برای کاهش وزن استفاده می کنند. افرادی که با توجه به محاسبه bmi متوجه میزان اضافه وزن شده اند می توانند از راه هایی همچون ورزش برای لاغری و یا انواع رژیم های لاغری سریع و رژیم های لاغری اصولی استفاده کنند. همچنین افرادی هم هستند که میزان اضافه وزن در آنها بیش از حد است و این بیماری تبدیل به چاقی مفرط شده است می توانند به سراغ عمل های لاغری بروند. عمل های لاغری انواع مختلفی دارند.

پر طرفدارترین عمل لاغری که امروزه استقبال زیادی از آن می شود عمل اسلیو معده است. اما گفتنی است که این عمل نیز همانند باقی عمل ها می تواند عوارضی داشته باشد. افرادی که از عوارض عمل اسلیو معده می ترسند بخاطر جلوگیری از پشیمئنی بعد از عمل می توانند از تجربیات افرادی که عمل اسلیو معده انجام داده اند استفاده کنند.

رژیم لاغری مدیترانه ای

افرادی که ترجیه می دهند از روش های کم تهاجمی برای کاهش وزن استفاده کنند می توانند به سراغ رژیم های لاغری بروند. انواع رژیم های لاغری وجود دارد که رژیم مدیترانه ای جزو دسته رژیم های لاغری اصولی قرار دارد. همچنین باید بگوییم که این رژیم به غذاهای سنتی کشورهایی مثل ایتالیا و یونان بسیار شبیه است. اما شما می توانید از رژیم مدیترانه ای به سبک ایرانی نیز استفاده کنید. افرادی هستند که برای گرفتن نتیجه سریع تر از رژیم مدیترانه ای 30 روزه استفاده می کنند.

گفتنی است که این رژیم لاغری به جلوگیری از بیماری هایی همچون دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند.

اصول استفاده از رژیم مدیترانه ای

در رژیم لاغری مدیترانه ای می توانید از مواد غذایی زیر استفاده کنید:

  • سبزیجات، میوه ها، حبوبات
  • سیب زمینی، غلات سبوس دار، نان
  • انواع ادویه ها، ماهی، غذاهای دریایی
  • روغن زیتون اصل، مرغ و تخم مرغ
  • لبنیات، پنیر و ماست

منبع: https://www.dritm.ir/

  • Elnaz Shokri
  • ۰
  • ۰

در دنیای امروز افراد زیادی به دلیل سبک زندگی غلط و پرخوری های عصبی دچار چاقی و اضافه وزن شده اند. اینگونه افراد به طور پیوسته به دنبال راهی برای کاهش وزن و لاغری هستند. برای کاهش وزن راه های متفاوتی وجود دارد و افراد به دنبال بهترین روش لاغری هستند. اما سریع ترین روشی که امروزه افراد زیادی به دنبال آن هستند عمل اسلیو معده است.

روش های لاغری سریع

راه های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد. از جمله رژیم های لاغری. یکی از انواع رژیم های لاغری که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است ، رژیم غذایی کاهش وزن در یک ماه.

اما افرادی هستند که به چاقی مفرط مبتلا شده اند. متخصص تغذیه با محاسبه bmi تشخیص می دهد که این افراد آیا کاندید مناسبی برای عمل های لاغری هستند یا خیر.

اگر شاخص توده بدنی شما بیشتر از 30 باشد، شما می توانید از انواع عمل های لاغری استفاده کنید.

عمل های لاغری

معروف ترین عمل لاغری که اخیرا افراد زیادی به دنبال آن می روند، عمل اسلیو معده است. اما باید در نظر داشتهباشید که عمل اسلیو معده نیز همانند سایر عمل های جراحی دارای برخی عوارض است. افرادی وجود دارند که از عوارض اسلیو معده می ترسند.

برای کاهش این عوارض می توانید از رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو استفاده کنید.

احتمال ایجاد پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده در این افراد زیاد است. بنابر این به این گونه از افراد توصیه می شود تا از تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند استفاده کنند.

رژیم های غذایی

اگر فردی به هر دلیلی نتوانست به سراغ عمل های لاغری برود باید توجه داشته باشد که به کمک رژیم های لاغری می تواند به وزن دلخواه خود برسد. رژیم های متفاوتی وجود دارد که آنها به دو دسته عمومی تقسیم می شوند.

رژیم های لاغری سریع به این صورت هستند که در مدت زمان کوتاهی شما را به وزن دلخواهتان می رساندد اما برای بدن می توانند مضر باشند و البته سرعت بازگشت وزن نیز بسیار سریع است. رژیم شوک سه روزه از جمله این رژیم های لاغری است.

اما باید بگوییم که متخصصین تغذیه توصیه می کنند که از رژیم های لاغری اصولی برای کاهش وزن استفاده کنید. زیرا در این رژیم ها با استفاده از غذاهای کم کالری باعث می شوند که شما کاهش وزن داشته باشید. رژیم مدیترانه ای از جمله این رژیم های لاغری است.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

  • Elnaz Shokri