سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

رژیم سه روزه لاغری یکی از روش هایی است که افراد از آن برای کاهش وزن سریع استفاده می کنند. این رژیم لاغری اسامی زیادی از جمله رژیم سه روزه آمریکایی، رژیم سه روزه ارتشی و ... دارد. این روش لاغری به فرادی توصیه می شود که بر اساس محاسبه bmi متوجه شده اند که اضافه وزن شدیدی ندارد و قصد کاهش وزن سریع را دارند. باید بگوییم که رژیم های لاغری به 2 دسته کلی رژیم لاغری سریع و رژیم لاغری اصولی تقسیم می شوند. رژیم سه روزه جزو رژیم های لاغری سریع است که این گونه از رژیم ها توسط پزشکان توصیه نمی شود. برای مثال سرعت برگشت وزن در رژیم سه روزه ارتشی به همان نسبت سرعت کاهش وزن، زیاد است.

رژیم سه روزه لاغری

همانطور که از اسمش نیز پیداست مدت زمان این رژیم 3 روز است و در این مدت زمان کم وزنی حدود 4/5 کیلو گرم را کاهش بدهند. البته باید بگوییم که رژیم لاغری سه روزه یک برنامه غذایی 3 روزه با 4 روز تعطیلی است.

افراد می توانند این رژیم را با چرخه های هفتگی تکرار کنند. شما با استفاده از یک رژیم کالری شماری می توانید میزان کالری دریافتی روزانه خود را محاسبه کنید. برای مثال میزان کالری مصرفی روزانه در رژیم سه روزه ارتشی تقریبا  1100 تا 1400 است.

انواع رژیم های لاغری

همانطور که گفتیم رژیم های لاغری متعددی وجود دارد. برخی از این رژیم ها سریع و برخی دیگر نیز یک روش لاغری سالم را ارائه می دهد.  در ادامه با برخی از رژیم های لاغری معروف آشنا می شوید. اما باید بگوییم که رژیم مدیترانه ای یک رژیم اصولی به شمار می رود.

رژیم لاغری یک ماهه

رژیم لاغری یک ماهه به شما یک برنامه غذایی ارائه می دهد که در طول 1 ماه می توانید بین 5 الی 10 کیلو کاهش وزن داشته باشید. در این رژیم لاغری انواع چربی های حذف شده و به جای آن پروتئین ها جایگزین می شوند. همچنین شما می توانید از برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان استفاده کنید.

رژیم فستینگ

رژیم فستینگ یا رژیم روزه خواری یک استراتژی کاهش وزن است که به کمک آن افراد می توانند کاهش وزن داشته باشند. این رژیم بدین صورت است که شما تصمیم می گیرید که فقط در 8 ساعت از روز غذا بخورید و پس از آن به شکل روزه داری هیچ مواد غذایی ای را مصرف نکنید.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

 

  • ۰۱/۰۷/۲۰
  • Elnaz Shokri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی