سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

محاسبه bmi به شما کمک می کند تا متوجه بشوید که چه مقدار اضافه وزن و یا حتی کمبود وزن دارید. در محاسبه شاخص توده بدنی هر فرد از یک فرمول استفاده می شود. در این فرمول به فاکتورهایی همانند قد و وزن نیاز داریم. فرمول محاسبه bmi بدین صورت است که وزن بر حسب کیلوگرم را بر مجذور قد تقسیم می کنیم.

شاخص توده بدنی مناسب برای هر فرد در سنین متفاوت می تواند مختلف باشد. برای مثال در بزرگسالان شاخص توده بدنی نرمال در محدوده اعداد ۵/۱۸ تا ۹/۲۴ است. اما برای  کودکان و نوجوانان ۲ تا ۱۸ ساله باید فاکتورهای متفاوت دیگری همچون سن، جنسیت، قد و ... را در نظر گرفت.

در این مقاله از سیرا با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: علت ابتلا به بیماری دیابت چیست؟

شاخص توده بدنی چه چیزی را نشان می دهد؟

ممکن است پس از محاسبه BMI خود این سوال برایتان پیش بیاید که این شاخص توده بدنی چه کمکی به شما می تواند بکند؟ در پاسخ بایدبگوییم که این شاخص توده بدنی میتواند تفاسیر مختلفی داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با تفاسیر شاخص توده بدنی بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: غذاهای مضر برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر

شاخص توده بدنی بین 18/5 تا 24/9

این بازه از شاخص توده بدنی نشان می دهد که شما یک وزن نرمال دارید و زیاد نیازی به تغییر وزن وجود ندارد. باید بگوییم که افرادی که در این بازه قرار دارند کمتر در معرض بیماری های قلبی و یا مرتبط با چاقی هستند.

شاخص توده بدنی بین 25 تا 29/9

افرادی که در این بازه از شاخص توده بدنی قرار دارند باید بدانند که دچار کمی اضافه وزن هستند. با مراجعه به یک متخصص تغذیه و استفاده از رژیم خای لاغری می توانند به وزن دلخواه خود برسند. همچنین برای این امر می توانند از ورزش های لاغری نیز کمک بگیرند.

شاخص توده بدنی بیشتر از 30

شاخص توده بدنی بیشتر از 30 یک اخطار برای افراد به شمار می آید. اگر سریعا اقدام به کاهش وزن نکنید احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی بیشتر می شود.

منبع: https://www.sira.fit/

  • ۰۱/۰۷/۱۹
  • Elnaz Shokri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی