سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

جوش صورت در دوران بلوغ یکی از نشانه های بلوغ است که بسیاری از ما از آن آگاه هستیم.

روش های زیادی وجود دارد که می توان فهمید نوجوان به بلوغ رسیده است یا خیر.

جوش های صورت یکی از رایج ترین علائم بلوغ است. این جوش ها می توانند برای نوجوانان ناراحت کننده باشند اما باید بدانید که برای همیشه دوام ندارند و به نوعی قابل کنترل و درمان هستند.

علت جوش در دوران بلوغ

هورمون ها: با رسیدن به سن بلوغ و افزایش ترشح هورمون ها ، تغییراتی در بدن ایجاد می شود. هورمون آندروژنیک هورمونی است که در دوران بلوغ در بدن دختران و پسران تولید می شود. این هورمون جنسی مردانه است که تستوسترون را حمل می کند و ترشح چربی بیشتری را امر می کند که خطر آکنه را افزایش می دهد.

باکتری ها: اگر چربی منافذ پوست را مسدود کند ، باکتری ها می توانند در آنجا رشد کرده و باعث التهاب و جوش شوند. اگر این تجمع بیش از حد باشد ، باعث پارگی جوش ها و پوشاندن بافت های اطراف می شود و بیشترین تعداد جوش ها را در یک سطح ایجاد می کند.

انواع جوش در دوران بلوغ

جوش های سر سفید: با بسته شدن منافذ پوست اتفاق می افتد.

جوش های سرسیاه: هنگام بسته شدن منافذ و قرار گرفتن در معرض هوا رخ می دهد. درمان جوش سرسیاه پاکسازی است.

جوش های قرمز: جوش های بسته ، ملتهب ، عمیق و بزرگ که بسیار دردناک هستند.

نگرانی در مورد جوش در دوران بلوغ

نوجوانان در این سن معمولاً زیاد به ظاهر خود اهمیت می دهند و نگران جوش های صورت هستند. حتی بیشتر آزار دهنده است اینکه او نمی داند این جوش ها از بین می روند یا اینکه تمام زندگی خود را با آنها سپری می کند. ممکن است دوستانش جوش نداشته باشند و او از این بابت بسیار نگران است اما باید بدانید که اگر این جوش ها را در سن بلوغ ندارید ، ممکن است در زندگی بعدی آنها را تجربه کنید.

راه های مراقبت و درمان جوش در دوران بلوغ

از مواد آرایشی بدون چربی استفاده کنید

برای درمان جوش های بلوغ از مواد آرایشی که حاوی چربی نیستند و ترجیحاً سبک هستند استفاده کنید. از مصرف مواد آرایشی با لایه های ضخیم روی پوست خود به شدت خودداری کنید.

شستشوی مداوم صورت

صورت خود را مرتباً با آب و صابون یا فقط آب ولرم بشویید. این چربی های اضافی پوست شما را از بین می برد و باکتری های موجود در آن را از بین می برد.

به یاد داشته باشید این کار را شب قبل از خواب انجام دهید و اگر از مواد آرایشی استفاده می کنید ، به محض اینکه دیگر نیازی به آرایش ندارید ، آن را بشویید. مراقب باشید این کار را خیلی محکم انجام ندهید تا باعث تحریک پوست نشود.

از محلول استفاده کنید

از محلولهای مختلفی استفاده کنید که برای تنظیم چربی پوست و کاهش جوشها (بعد از شستن صورت) طراحی شده است تا از جوشها کاملاً محافظت شود.

در هوای سالم ورزش کنید

در هوای تمیز و سالم ورزش کنید تا منافذ پوست شما باز شود و اکسیژن به آنها برسد. با دریافت اکسیژن و افزایش گردش خون در پوست ، از جوش های صورت در دوران بلوغ جلوگیری کرده یا آنها را کاهش دهید.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

  • ۰۲/۰۴/۳۱
  • Elnaz Shokri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی