سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

امروزه اسلیو معده و بازداری جزو مسائل داغ محسوب می شود. چاقی معقوله ای است که باعث ناراحتی بسیاری از افراد است. از دلایل چاقی میتوان به پرخوری، سبک نادرست تغذیه، عدم فعالیت، وراثت، کم کاری تیروئید، سن، بارداری و کمبود خواب اشاره کرد.

جراحی لاغری اسلیو معده:

در جراحی اسلیو معده جراح چاقی بیشتر از نیمی از معده را برش می دهد. بدین صورت که 80 درصد آن را برمی دارند. انجام این عمل موجب کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن و لاغری می شود.

بخش حذف شده ی معده فوندوس نام دارد و عامل تولید هورمون گرلین است. این هورمون دلیل اصلی چاقی در افراد است.

انواع عمل اسلیو معده:

2 نوع عمل اسلیو معده وجود دارد:

اسلیو معده به حالت گشاد: که در آن تقریباً 60 درصد از معده حذف می شود و برای افراد با توده بدنی 30-35 مناسب است. یعنی افرادی که وزنی حدود 150 کیلو دارند.

 

اسلیو معده به حالت تنگ: در این نوع روش، تقریباً 80 درصد ازمعده برداشته می شود که برای افراد با توده بدنی 35-45 مناسب است.

کاندیدای عمل جراحی لاغری اسلیو معده چه کسانی هستند؟

این عمل جراحی برای همه افراد کاربرد ندارد و بهتر است فقط کسانی که دچار چاقی بیش از حد هستند اقدام به انجام این عمل کنند. همچنین این عمل برای افرادی که سال های طولانی از روش های دیگر برای لاغر شدن استفاده کرده و موفق نشده اند مناسب است.

بارداری پس از اسلیو معده چگونه است؟

در سال های اخیر امار افراد مبتلا به چاقی بسیار بالاتر رفته است، رشد روز افزون جراحی های لاغری باعث شده است که تعداد زیادی از زنان در سن باروری، تن به عمل های جراحی های لاغری می دهند.

بعد از عمل جراحی لاغری امکان بارداری وجود دارد؟

در جواب به این سوال باید گفت: بارداری بعد از اسلیو معده بسیار بهتر از بارداری در چاقی بیش از حد است. در صورت داشتن اضافه وزن شدید، به علت غیر طبیعی بودن هورمون ها ، ممکن است دچار مشکل شوند. با انجام عمل اسلیو معده در بارداری دچار کاهش وزن می شوید که این امر موجب بهبود وضعیت کیست های تخمدان می شود.

منبع

  • ۰۱/۰۳/۰۹
  • Elnaz Shokri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی