سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بعد از ارتودنسی لمینت دندان، یکی از پر طرفدارترین روش های ترمیم و زیبایی دندان است که برای داشتن لبخندی با دندان های سفید و درخشان یا به تعبیر امروزی «لبخند هالیوودی » در دنیای امروزی کاربرد زیادی دارد مورد استفاده قرار می گیرد و این امر باعث رونق علم دندان پزشکی در دهه های اخیر نیز گردیده است. امروزه لمینت دندان بدون تراش، جایگزین مناسبی نسبت به روش های قدیمی لمینت است که سلامت دندان در آن به خوبی حفظ می شود و نیازی به تراش دندان در آن وجود ندارد.

لمینت دندان چیست؟ برای چه مواردی کاربرد دارد؟

باید بدانیم که لمینت دندان، یک جایگزین درمانی برای دندان های از دست رفته نیست، بلکه تنها برای زیبایی دندان کاربرد دارد.

لمینت دندان لایه ای است که برای هر دو فک بالا و پایین مورد استفاده است و با هدف برطرف کردن زردی دندان، فواصل دندانی، دندان لپ پر شده، ترک ها و شکستگی های دندانی، همچنین دندان هایی که تمایل به سمت زبان دارند و دیگر آسیب های دندانی به کار برده می شود تا ظاهر زیبایی به دندان داده شود.

انواع لمینت

لمینت ها به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  1. لمینت پرسلن
  2. لمینت کامپوزیت
  3. لومینرز تقسیم

که در زیر به ویژگی هر یک از آنها می پردازیم:

لمینت پرسلن

این نوع لمینت از جنس پرسلن یا به تعبیر عامیانه «سرامیکی » یا «چینی » است که به «لمینت با تراش دندان» هم مشهور است که پزشک بعد از تراش و قالب گیری از دندان های بیمار یک ونیر موقت بر روی دندان بیمار می گذارد سپس قالب گرفته شده را به لابراتور می فرستد و لابراتوار قالب و رنگ انتخاب شده را به نمایندگی های معتبر ارسال می کند

 

لمینت کامپوزیت

لمینت کامپوزیت از جنس پلیمر است که به عنوان «ترمیم پلاستیکی » نیز شناخته می شود. در این روش عموماً نیازی به تراشیدن دندان نیست بلکه دندانپزشک، بدون تراش، کامپوزیت را با استفاده از اشعه روی مینای دندان می چسباند. لمینت کامپوزیت دندان دارای رنگ های متنوعی است که بیمار می تواند به راحتی رنگ دلخواه متناسب با دندانش را انتخاب کند.

 

لیمنت بدون تراش

لمینت بدون تراش که به «لومینیرز» نیز شناخته می شود، جدیدترین و بی خطرترین روش ترمیم در دندان پزشکی است که از نوعی از ونیرهای دندان فوق نازک همانند لنزهای چشمی از جنس کریستال های نانو ساخته شده است که دارای ضخامتی در حدود دو دهم تا چهاردهم میلی‌متر است که بدون تراش دندان می توان آنها را برای دندان های جلویی نصب کرد.

لمینت دندان بدون تراش باید توسط دندانپزشکی ترمیم و زیبایی ماهر انجام گیرد تا عیوب ظاهری دندان را به خوبی پوشش بدهد و دندان ظاهری طبیعی داشته باشد .

  • ۰۱/۰۳/۲۲
  • Elnaz Shokri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی