سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

عمل لاغری معده:

اسلیو معده و بارداری یکی از داغ ترین مسائل امروزه شده است. در دنیای امروز، چاقی در سرتا سر جهان و ایران مشکلی ناراحت کننده محسوب می شود. از علل عمده آن می توان به پرخوری، سبک نادرست غذا خوردن، عدم فعالیت، وراثت، کم کاری تیروئید، سن، بارداری و کمبود خواب اشاره کرد.

عمل لاغری اسلیو معده:

جراحی اسلیو معده بدین صورت است که جراح چاقی بیش از نیمی از معده را برش می دهد. یعنی چیزی حدود 80 درصد آن برداشته می شود. این اتفاق باعث کاهش اشتها و در نهایت کاهش وزن و لاغری می شود.

آن بخشی از معده که برش زده می شود فوندوس نام دارد و عامل تولید هورمون گرلین است. این هورمون دلیل اصلی چاقی در افراد است.

انواع عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده دو نوع است:

اسلیو معده به حالت گشاد: که در آن تقریباً 60 درصد از معده حذف می شود و برای افراد با توده بدنی 30-35 مناسب است. یعنی افرادی که وزنی حدود 150 کیلو دارند.

اسلیو معده به حالت تنگ: در این نوع روش، تقریباً 80 درصد ازمعده برداشته می شود که برای افراد با توده بدنی 35-45 مناسب است.

عمل های لاغری بدون عوارض

بیشتر افراد در کنترل خورد و خوراک و اشتهای خود دچار مشکل هستند. که این امر موجب تجمع چربی و اضافه وزن می شود. بدین ترتیب برخی افراد سعی می کنند با استفاده از روش های نوین پزشکی مانند بوتاکس و بالون معده برای کاهش وزن قدم بردارند. یکی از دغده هایی که افرادی که نیاز به عمل های لاغری دارند میزان خطرات عمل لاغری است و به دنبال عمل لاغری بدون عوارض هستند.

بوتاکس معده چیست؟

بوتاکس معده یک روش غیرجراحی است. بوتاکس معده یکی از جدیدترین تکنیک هایی است که برای کاهش وزن پس از استفاده زیاد از بوتاکس در زمینه لوازم آرایشی استفاده می شود.

هدف از انجام بوتاکس معده کاهش مصرف غذا، احساس سیری سریعتر و کاهش دوره گرسنگی برای کمک به کاهش وزن است.

بالن معده چیست؟

عمل بالن معده نیز جزو روش های لاغری غیر جراحی است. و بهترین روش لاغری شناخته می شود زیرا بدون برداشتن بخشی از معده، اندازه آن تغییر می یابد. بدین صورت که با قرار دادن یک بالون لاستیکی سیلیکونی در داخل معده باعث می شود که فرد با خورد غذای کمی، احساس سیری کند.

  • ۰۱/۰۳/۲۴
  • Elnaz Shokri

نظرات (۱)

  • کاوه توفیقی
  • بسیار از مطلب لاغری معده استفاده کردیم و اصطلاح بالن معده و بوتاکس معده همیشه برای من سووال بود که چیست و در این مقاله بطور کلی آشنایی با این اصطلاحات پیدا شد.

    لطفاً از وبلاگ من هم بازدید نمایید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی