سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

انواع غذاهای سیر کننده و کم کالری باعث می شوند که مدت زمان بیشتری در روز احساس سیری کنید و انرژی مورد نیاز بدنتان برای زمان بیشتری تامین شود. غذاهای سیر کننده و کم کالری یکی از بهترین انتخاب هایی است که افراد می توانند در رژیم غذایی خود جای دهند.

برای مثال موادی که حاوی قند زیادی هستند باعث می شوند که در مدت زمان کمی احساس سیری زیاد و شدیدی داشته باشید. البته باید در نظر بگیرید که این مواد غذایی احساس سیری شدید دارند اما همچنین کالری بالایی نیز دارا هستند.  افرادی که از عمل لاغری فراری هستند باید راه هایی همچون مصرف غذاهای سیر کننده را انتخاب کنند.

بهترین غذاهای سیر کننده کدامند؟

اگر شما از مواد غذایی سیر کننده و کم کالری استفاده کنید و به غذاهای خود اضافه کنید، سلامت خود و خانواده خود را می توانید تضمین کنید.  در ادامه با انواع غذاهای سیر کننده و کم کالری آشنا می شوید.

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری یک ماهه چه کمکی به کاهش وزن می کند؟

سوپ غذای کم کالری مقوی

سوپ ها جزء غذاهای کم کالری هستند که با وجود مایع بودن، می توانند احساس سیری مناسبی را به شما بدهند. آن ها ممکن است به مدت طولانی در معده باقی بمانند و این باعث می شود که مدت بیشتری احساس سیری داشته باشید.

املت جزء ساده ترین غذاهای کم کالری به حساب می آید و انواع مختلفی از آن وجود دارد که با توجه به موادغذایی استفاده شده در آن، میزان کالری دریافتی شما توسط آنان متفاوت خواهد بود. انواع املت شامل املت اسفناج، املت سیب زمینی، املت یونانی و ... می شود.

ماهی

مصرف ماهی به خصوص ماهی های کم کالری همچون سالمون را حتما در رژیم خود قرار دهید. ماهی به عنوان یک غذای کم کالری نسبت به سایر غذا‌های غنی از پروتئین از جمله تخم مرغ و گوشت گاو، به میزان بیشتری می‌ تواند احساس سیری ایجاد کند و در واقع دارای بالاترین رتبه بین تمام غذا‌های مورد آزمایش می‌ باشد.

انواع سالاد

سالاد یکی از معروف ترین غذاهای سیرکننده ای است که در عین سبک بودن، باعث ایجاد احساس سیری در فرد شده و در نتیجه فرد کمتر به سراغ تنقلات و خوراکی ناسالم می رود. از پر طرفدار ترین سالادها می توان موارد زیر را نام برد: سالاد سزار، سالاد مرغ سبز، سالاد سیب زمینی، سالاد یونانی و ... .

بیشتر بخوانید: لاغری با روزه خواری چگونه است؟

تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب پز به عنوان یک صبحانه کم کالری و سیرکننده در بین طرفداران رژیم غذایی سالم و خصوصا ورزشکاران شناخته شده است. تحقیقات نشان می‌ دهد افرادی که در وعده صبحانه تخم ‌مرغ آب پز میل می‌ کنند در طول روز احساس گرسنگی کمتری می‌ کنند و در نتیجه کالری کمتری در ادامه روز دریافت می ‌کنند.

منبع: https://www.dritm.ir/

  • ۰۱/۰۶/۲۰
  • Elnaz Shokri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی