سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

استفاده و مصرف انواع غذای کم کالری برای لاغری به افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار کمک می کند و همچنین باعث افزایش سرعت در کاهش وزن شما می شود. اکثر مواد غذایی که در دسته سبزیجات و میوه ها قرار دارند جزو غذاهای کم کالری محسوب می شوند.

البته باید توجه داشته باشید که اگر مجموع مواد غذایی که در طول روز مصرف می­‌کنید کم تر از نیاز بدن نباشد، شاهد کاهش وزن نخواهید بود. بنابراین صرف کم کالری بودن مواد غذایی مجوزی برای مصرف بی قاعده این خوراکی ها نیست. برای مثال رژیم لاغری یک ماهه رایگان به شما در این روند کمک زیادی خواهد کرد.

احساس سیری برای کاهش وزن و حفظ وزن مهم است، زیرا بر روی این که چقدر بعد از یک وعده غذایی یا میان وعده غذا بخوریم و چقدر در وعده غذایی بعدی خواهیم خورد، تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل شما باید از غذاهای سیر کننده استفاده کنید.

زمان خوردن غذای کم کالری

کسانی که به دنبال سبک زندگی سالم هستند معمولا ترجیح می دهند وعده غذایی شام کم کالری و سبک باشد. اگر میخواهید کاهش وزن داشته باشید ضمن این که شامتان باید کم کالری باشد ، زمان صرف شام را هم باید به قبل از ساعت 10 شب منتقل کنید تا منجر به تجمع چربی در بدنتان نشود و فاصله مناسب تا زمان خوابیدن برای هضم غذا داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آیا استفاده از رژیم چاقی برای افزایش وزن خوب است؟

غذاهای کم کالری معروف

  1. سیب

این میوه پر از فیبر در رتبه بالایی در شاخص سیری غذاهای رایج قرار می‌گیرد و در رتبه پایین تر از پرتقال قرار می‌گیرد. این میوه دارای فیبر و آب بسیاری است و به عنوان یک میان وعده عالی می‌توان از آن استفاده کرد.

  1. بروکلی

این سبزی سرشار از فیبر و کم کالری است و با داشتن ویتامین‌های A ، C، E، K، آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم به عنوان یک غذای فوق العاده برای مبارزه با سرطان در نظر گرفته می‌شود.

  1. خیار، کرفس و هویج

این سبزیجات پر از آب و فیبر را می‌توان به صورت خام یا با کمی هوموس مصرف کرد. به علاوه، ویتامین‌های A‌، C، Kو پتاسیم دریافت خواهید کرد.

خیار بیش‌تر از آب تشکیل شده است به همین دلیل در نصف فنجان یا 52 گرم از آن فقط هشت کالری انرژی موجود است.

نتیجه

افرادی که به کمک رژیم های لاغری اصولی و انواع غذاهای کم کالری و سیر کننده به نتیجه دلخواه نمیرسند به دنیال انواع عمل های لاغری می روند که معروف ترین و پرطرفدارترین آنها عمل اسلیو معده است. البته قبل از عمل باید عوارض عمل اسلیو معده را در نظر بگیرید.

منبع: https://www.dritm.ir/

  • ۰۱/۰۹/۱۳
  • Elnaz Shokri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی