سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ورزش قدرتی چیست؟ افرادی که به دنبال یک برنامه غذایی برای کاهش وزن و لاغری هستند، می دانند که همراه با رژیم های لاغری باید از یک ورزش نیز کمک بگیرند. اما سوالی که برایشان به وجود می آید این است که کدام ورزش به کاهش وزن، کمک بیشتری می کند؟ ورزش های هوازی و یا ورزش های قدرتی؟ در ادامه توضیح می دهیم که ورزش قدرتی چیست و چه کمکی به کاهش وزن می کند؟

ورزش قدرتی چیست؟

افرادی که از ورزش و تمرینات قدرتی استفاده می کنند، سعی دارند با منقبض و منبسط کردن عضلات باعث افزایش حجم عضلات خود شوند؛ که البته این امر باعث افزایش قدرت و استقامت نیز می شود. توجه داشته باشید که اگر به دنبال انواع ورزش های قدرتی می روید باید بر روی انجام صحیح تمرینات خود تمرکز کنید. انجام صحیح تمرینات قدرتی باعث می شود تا عضلات، تاندون ها و رباط های شما از سلامتی کامل بهره مند شوند. همچنین باعث افزایش احساس سلامت و قدرت استخوان ها نیز می شود. یک برنامه ورزش قدرتی به شما در کنترل وزن و تناسب اندام کمک زیادی می کند اما تنها در این خلاصه نمی شود.

بیشتر بخوانید: بهترین ورزش لاغری را می شناسید.

ورزش قدرتی برای لاغری بسیار مفید است و نحوه عملکرد اینگونه از تمرین ها بدین صورت است که با انجام انقباضات متعدد در سطح ماهیچه ها موجب افزایش تناسب اندام و قدرت بدن می شود. برخی بر این باورند که تمرینات قدرتی را تنها باید با وزنه برداری های سنگین انجام داد اما غلط است. بر خلاف باور عموم ورزش های قدرتی را با استفاده از کمربند، انواع طناب ها و دستگاه های ورزش هم می توان انجام داد. لازم به ذکر است که ورزش قدرتی در خانه نیز قابل انجام است.

تمرین های قدرتی موجب افزایش حجم عضلات می شود و به این دلیل برخی از افراد فکر می کنند که این ورزش تنها برای آقایان قابل استفاده است اما باید بدانید که ورزش قدرتی برای بانوان نیز می تواند در امر تناسب اندام بسیار کمک کننده باشد.

بیشتر بدانید: روش های لاغری سریع را بیشتر بشناسید.

فواید ورزش های قدرتی

استفاده از تمرینات قدرتی فقط مختص به ورزشکاران پرورش اندام نیست و تنها در بلند کردن وزنه در سالن های بدنسازی خلاصه نمی شود. ورزش قدرتی در منزل نیز انجام می شود و برای همه گروه های سنی مناسب است. این ورزش یکی از تمرینات مهم برای آمادگی جسمانی است و برای افرادی که دچار مشکلاتی همچون چاقی و یا بیماری قلبی هستند بسیار مفید است.

انواع ورزش های قدرتی برای رده سنی ۶ الی ۱۷ سال توصیه می شود که سه روز در هفته و برای بزرگسالان دو روز درهفته توصیه می شود. در ادامه با جزئیات ورزش های قدرتی بیشتر آشنا می شوید.

منبع: https://www.sira.fit/

  • ۰۱/۱۰/۰۵
  • Elnaz Shokri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی