سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

یکی از اصلی ترین پرسش های بیماران در زمان تصمیم گیری برای انجام جراحی چاقی آن است که کدام یک از انواع جراحی برای ایشان مناسب تر است.

اغلب تصور می‌کنند که تنها راه برای لاغری، رژیم غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی است. با وجود اینکه ابتدا به افراد چاق چنین روش‌هایی توصیه می‌شود؛ اما موثرترین راهکار، انجام جراحی لاغری توسط متخصص جراحی لاغری است.

اهمیت جراحی لاغری توسط بهترین متخصص لاغری

اغلب تصور می‌کنند که تنها راه برای لاغری، رژیم غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی است. با وجود اینکه ابتدا به افراد چاق چنین روش‌هایی توصیه می‌شود؛ اما موثرترین راهکار، انجام جراحی لاغری توسط متخصص جراحی لاغری است.

نکته مهمی که در این باره وجود دارد، تنها زمانی شاهد نتایج رضایت بخش از جراحی خود هستید که عمل خود را به دست فردی با مهارت و متخصص بسپارید.

اگر برای انتخاب پزشک تحقیقات لازم را انجام دهید هرگونه خطرات احتمالی به حداقل می‌رسد و نتایج خوبی از لاغری شاهد خواهید بود.

بیش تر بدانید: آیا با روش های جلوگیری از واریکوسل آشنایی دارید؟

منظور از جراحی لاغری چیست؟

جراحی لاغری همانطور که از نامش مشخص است برای کاهش وزن افراد با شاخص توده بدنی با همان BMI بالا انجام می‌گیرد. همچنین این عمل به عنوان جراحی متابولیک نیز شناخته می‌شود.

همچنین به دنبال این عمل جراحی، بسیاری بیماری‌های ناشی از چاقی مانند فشارخون بالا، کلسترول بالا، دیابت و سایر بیماری‌ها درمان می‌شود.

این عوارض نه تنها کیفیت زندگی هر فردی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه منجر به کاهش طول عمر بیماران می‌شود. در نتیجه انجام این جراحی می‌تواند مزیت‌های زیادی به همراه داشته باشد.

بسته به شرایط بیمار پزشک تصمیم می‌گیرد که چه نوع جراحی لاغری برای بیمار مناسب است. چند مورد از انواع جراحی لاغری می‌توان به اسلیو معده، بای پس معده و ساسی بای پس معده... اشاره کرد.

نحوه انتخاب بهترین متخصص جراحی لاغری

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم انتخاب پزشک بسیار مهم است. در ادامه نکاتی که برای شما گفتیم که به انتخاب پزشک جراح لاغری خوب کمک می‌کند:

  • از تخصص پزشک اطمینان داشته باشید
  • تجربه پزشک را در نظر بگیرید
  • نتایج عمل بیماران را بررسی کنید
  • تحقیقات لازم را در بیمارستانی که قصد جراحی را دارید، انجام دهید
  • پشتیبانی کافی در هر مرحله از پروسه درمانی داشته باشند

بیش تر بدانید: آیا می دانید سنگ شکن کلیه چیست؟

آیا جراحی لاغری، عمل ایمنی است؟

آمارها نشان می‌دهد که طی سال‌های گذشته که بسیاری از افراد عمل جراحی لاغری را انجام داده‌اند، دچار مشکلی نشده‌اند و کاملا عملی ایمن است.

در طی 20 سال گذشته بسیاری از تکنیک‌های جراحی پیشرفته شده است و همیشه از ایمن‌ترین روش‌ها برای جراحی انجام می‌گیرد.

به طور مثال در طول جراحی لاغری مانند اسلیو معده، شکم کاملا باز نمی‌شود و عمل به صورت بسته یعنی به روش لاپاراسکوپی انجام می‌گیرد.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/

  • ۰۲/۰۴/۱۷
  • Elnaz Shokri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی