سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلامت فردی

برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

درمان‌ خانگی جوش صورت شامل کرم‌ها و ژل‌های گیاهی ملایم، روغن‌های ضروری، مکمل‌های طبیعی و تغییر سبک زندگی است. جوش و آکنه زمانی ایجاد می‌شود که منافذ مسدود یا به وسیله باکتری عفونی شده باشد. آکنه یک بیماری شایع پوستی در ایالات متحده است که حدود ۵۰ میلیون نفر را در این کشور درگیر خود کرده است.

روش های درمان‌ جوش صورت برای کمک به تعادل سطح چربی پوست، کاهش التهاب، کشتن باکتری‌ها و جلوگیری از بروز آکنه در آینده به کار می‌رود.

بهترین درمان‌ خانگی جوش صورت

برخی از محبوب‌ترین روش‌های درمان‌ خانگی جوش صورت شامل عصاره‌های گیاهی طبیعی هستند که بسیاری از آن‌ها را پزشکان طب سنتی تجویز می‌کنند.

در ادامه بهترین درمان‌ خانگی جوش صورت و گردن بر اساس تغییرات سبک زندگی را بررسی خواهیم کرد.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی است و باکتری عامل جوش و آکنه را از بین می‌برد. خواص ضدالتهابی روغن درخت چای به کاهش تورم و قرمزی جوش‌ها کمک خواهد کرد و جوش‌هایی که بعد از اصلا به وجود می‌آیند را به طور قابل توجهی از بین می‌برد.

بیش تر بخوانید: راه های درمان جوش زیر پوستی

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا ماده‌ای طبیعی و مومی ‌شکل است که از دانه‌های درختچه جوجوبا استخراج می‌شود. مواد مومی ‌موجود در روغن جوجوبا به‌ ترمیم پوست آسیب‌دیده کمک می‌کند. این مواد بهبود زخم را سرعت می‌بخشند و ضایعات آکنه را از بین می‌برند.

برخی از ‌ترکیبات موجود در روغن جوجوبا به کاهش التهاب پوست کمک می‌کند و قرمزی و تورم اطراف جوش‌های سرسفید و سایر ضایعات ملتهب را کاهش می‌دهد.

محققان به ۱۳۳ نفر ماسک صورت خاک رس حاوی روغن جوجوبا دادند. پس از ۶ هفته استفاده دو تا سه بار در هفته از ماسک‌ها،۵۴ درصد بهبود در آکنه گزارش شد.

جای جوش و آکنه صورت

با افزایش سن، جای جوش‌ها معمولاً واضح‌تر دیده می‌شوند چراکه پوست، کلاژن خود را از دست می‌دهد. کلید انجام درمان موفق، انتخاب بهترین روش درمانی برای هر نوع جای آکنه است. برای مثال، بیماری که جای جوش‌های عمیقی بر روی صورت خود دارد می‌تواند از روش تزریق ژل که باعث افزایش حجم پوست می‌شود برای درمان جای جوش خود استفاده کند. این روش درمانی ممکن است همراه با لیزر درمانی انجام شود.

منبع: کلینیک کاشت ابرو

 

  • ۰۲/۰۵/۰۸
  • Elnaz Shokri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی